Breaking news

Care sunt costurile pentru crearea unui magazin online

Odata cu progresul in domeniul digital, tot mai multe afaceri s-au mutat in mediul online si au investit in magazine online. Cresterea comertului online a explodat in timpul pandemiei de coronavirus, mai ales in primul an al pandemiei. Chiar si in contextul in care restrictiile datorate pandemiei au fost ridicate, un procent important al populatiei a facut din cumparaturile online o rutina.

Din acest motiv tot mai multe afaceri care se afla la inceput de drum se orienteaza inspre un magazin online. Inainte de a lua decizia de a incepe un business in online si de realizare a unui website de tipul magazinului online, este important ca fiecare antreprenor sa stie care sunt costurile unei astfel de platforme online. Costurile pentru creare magazin online sunt influentate de diverse elemente. In ceea ce urmeaza sunt subliniate principalele elemente care pot sa influenteze costurile finale ale serviciilor pentru realizarea magazinelor online.

Platforma pe care este creat magazinul online

Un prim element se refera la platforma pe care urmeaza a fi realizat magazinul online. Exista optiunea de a folosi platforme care presupun anumite costuri, precum platformele de tip SaaS (software as service) sau platforme de tip open source. Acestea din urma sunt gratuite, insa este foarte important ca cei care realizeaza magazinul online sa acorde atentie sporita detaliilor pentru a beneficia de rate de conversie ridicate.

Functionalitatile integrate in magazinul online

Un al doilea element decisiv pentru creare magazin online pret se refera la functionalitatile care urmeaza a se regasi in cadrul website-ului. Aceste functionalitati difera in functie de domeniul de activitate si de complexitatea business-ului. Insa este recomandat ca fiecare antreprenor care opteaza sa investeasca intr-un magazin online sa aleaga functionalitatile minime pentru a oferi utilizatorilor o experienta cat mai placuta atunci cand acceseaza magazinul online. In cadrul functionalitatilor se pot regasi urmatoarele: panoul de administrare, pagina de produse, pagina de shop, sectiunea de blog, certificat SSL, chat online, filtrarea produselor, formulare de contact, abonare newsletter etc.

Tema website-ului

Un alt element foarte important de luat in calcul atunci cand vorbim despre costurile cu un magazin online este tema website-ului. Acest factor influenteaza preturile pentru serviciile de creare magazin online datorita faptului ca exista varianta unor teme avand un design custom sau pe teme care au design-uri care vor fi personalizate in functie de cerintele clientului. Daca temele care au design custom sunt mai putin costisitoare, fiind teme care sunt doar implementate de catre web design-eri, in cazul unei teme personalizate costurile cresc prin faptul ca este nevoie de modificarea fontului, culorilor, butoanelor integrate sau a altor elemente din cadrul website-ului.

Optimizarea SEO

Nu in ultimul rand merita sa amintim si optimizarea SEO in costurile pentru realizarea magazinelor online. Daca aceste servicii sunt incluse de cele mai multe ori in realizarea magazinului online, uneori clientii aleg doar serviciile pentru realizarea interfetei magazinului online, optand sa se ocupe pe cont propriu de continutul magazinului online. Cu toate acestea, pentru conversii mai bune este recomandat ca si optimizarea magazinului online sa fie lasata in sarcina specialistilor in marketing online.