Care este relatia dintre o agentie SEO si ramura SEM?

Ca delimitari conceptuale, preliminarii, trebuie specificat ca atat SEO, cat si SEM desemneaza doua acronime ce provin din limba engleza, dupa cum urmeaza:

SEO – Search Engine Optimization

SEM – Search Engine Marketing

In limba romana, in traducere libera, putem explica cele doua acronime mai sus mentionate astfel:

– SEO reprezinta optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare, precum Google;

– SEM face referire la marketingul realizat prin intermediul motoarelor de cautare.

Optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare, ce indica atributiunea de baza specifica pentru o agentie SEO, se refera la optimizarea afacerilor digitalizate astfel incat acestea sa devina mai vizibile in Google, adica mai populare, mai „accesibile” si… mai accesate. Prin urmare, mai de succes, in termeni de achizitionare a ofertelor promovate.

Practic, ne referim la magazine online ce vand anumite bunuri materiale sau pagini web de prezentare a firmelor si companiilor care isi promoveaza pachetele de servicii s.a.m.d.

Nota: Ne raportam la Google ca fiind motorul de cautare aflat in prim-plan pentru orice agentie SEO moderna, intrucat acesta este, evident, cel mai cunoscut si utilizat motor la nivel global, in prezent. Google detine monopolul in randul utilizatorilor de Internet de toate varstele, din majoritatea tarilor lumii, indiferent de interesele lor, de cultura sau comportamentul navigarii online.

Asadar, o agentie SEO se ocupa cu activitati de e-marketing, iar tehnica de tip Search Engine Optimization reprezinta principala sa – daca nu chiar singura – activitate. De aici reiese faptul ca SEO este o tehnica de marketing digital, care promoveaza site-urile beneficiare prin intermediul motoarelor de cautare. Iar cum SEM presupune marketing infaptuit prin astfel de tool-uri, putem aprecia ca SEO este o modalitate de promovare care face parte din categoria SEM.

Altfel spus, o agentie SEO desfasoara activitati de tip Search Engine Marketing, iar acest tip de marketing (SEM) include si optimizarea SEO. Alaturi de aceasta, campaniile PPC se incadreaza si ele sub egida SEM.

O astfel de agentie de top ofera, in principiu, servicii integrate (conexe):

– consultanta de business;

– auditare site si research de cuvinte cheie;

– optimizare tehnica, on-page si off-page;

– copywriting;

– web design;

– campanii Google Ads / PPC;

– promovare social media etc.

agentie SEO

Observatie: Desi in trecut SEM era considerat ca fiind echivalentul campaniilor PPC, in prezent, dupa cum se poate observa, o agentie moderna ce desfasoara Search Engine Optimization poate include chiar si campanii de tipul Pay Per Click.

Agentiile PPC seteaza anunturi / ad-uri afisate in Google contra cost, pentru care plata se inregistreaza per click. Aceste campanii aduc un boost rapid de trafic, fiind benefice pentru orice site (business online) aflat la inceput de drum, insa ele nu sunt rentabile pe termen lung. Acest lucru nu inseamna, insa, ca SEO si PPC se exclud reciproc; dimpotriva, ideal ar fi sa investesti in SEO, prin combinare cu PPC, daca bugetul iti permite. Astfel, site-ul tau va domina in mod garantat primele pozitii din Google, atat din punct de vedere organic, cat si in mod „platibil”.

In concluzie, Search Engine Optimization (+ PPC) face parte din SEM, iar relatia dintre o agentie SEO si ramura SEM este una de „rudenie” sau chiar de… „contopire”.

>