Breaking news

Care este diferenta dintre inspiratie si transpiratie in afaceri

Marele inventator american Edison spunea ca succesul in afaceri consta in 1% inspiratie si 99% transpiratie. Mai exact, nu este suficient sa ai o idee geniala, ci important este sa o pui in practica intr-un mod viabil economic, care sa genereze dezvoltare si profit. Mii de idei asa-zis geniale se invechesc prin sertarele potentialilor antreprenori, dar, din diferite motive, cum ar fi lipsa de vointa, lipsa cunostintelor sau negasirea surselor de finantare, s-a ajuns la abandonarea lor. 

Din fericire, solutiile pentru evitarea acestei probleme exista, ba chiar sunt usor de folosit. Tratatele si manualele de economie au in componenta lor numeroase informatii legate de inceperea unei afaceri de la zero si transformarea acesteia intr-una de succes. Totusi, economia este un organism viu, intr-o continua schimbare, asa ca riscurile exista intotdeauna, chiar si cei mai bine pregatiti afaceristi putand sa aiba un esec in aceasta privinta. Ideea este sa nu renunte si sa insiste pana cand succesul va aparea.

Iata 4 elemente care transforma o idee geniala intr-o afacere de succes:

  1. Unul dintre obstacolele cele mai des intalnite este dificultatea de a obtine finantare. Inceperea unei afaceri este costisitoare, de cele mai multe ori, banii necesari nefiind prezenti in bugetul afaceristului. Cum imprumuturile la banca sunt greu de obtinut, iar dobanzile si comisioanele sunt impovaratoare, o solutie buna devine folosirea fondurilor pe care le ofera Uniunea Europeana. Pentru obtinerea unui astfel de ajutor economic, vezi detalii aici si pune-le in practica fara intarziere;

  1. Cunoasterea insuficienta a domeniului in care va activa afacerea a facut ca multe persoane sa nu aiba succes, chiar daca ideea lor avea o valoare economica ridicata. Ideal ar fi ca, inainte de a investi o suma importanta de bani, un intreprinzator sa incerce sa cunoasca bine subtilitatile activitatii pe care o va face. De asemenea, ar putea sa se inscrie la un curs de specializare in domeniul care-l intereseaza, curs care il va ajuta si in obtinerea finantarii;
  2. Lipsa pietei de desfacere a dus la falimentul a numeroase firme, asa ca o informare in prealabil in aceasta privinta este absolut necesara. Un studiu de piata nu trebuie sa lipseasca in nicio ipostaza, esentiala fiind cunoasterea concurentei, dar si a posibilitatilor de desfacere intr-o anumita zona. In caz contrar, poate aparea situatia producerii unui bun sau unui serviciu de calitate superioara, dar care nu poate fi vandut;
  3. Publicitatea pozitiva este esentiala pentru orice afacere, indiferent daca este mica, mijlocie sau mare. Un produs superior risca sa nu aiba succes daca potentialii clienti nu stiu de el. Din fericire, exista numeroase mijloace de a face cunoscuta activitatea economica, un mare succes avandu-l social media, care este extrem de vizibila in randul oamenilor de toate varstele, asa ca informatiile vor ajunge cu usurinta la acestia. 

In concluzie, cei care au o idee geniala de afaceri nu o pot pune in practica fara sa fie pregatiti sa munceasca din greu pentru atingerea succesului mult dorit. Ideea in sine, fara munca, nu valoreaza nimic!

surse foto: shutterstock.com