Breaking news

Capacitatea de a delega

Liderii de succes sunt cei care știu să îndrume și să delege sarcini exacte echipei lor. Vezi în continuare cum să  fii așa!

După ani de muncă asiduă, te-ai ridicat deja la nivelul de manager. Cu toate acestea, simți că

responsabilitățile tale cresc constant, sarcinile se îngrămădesc și termenele limită te presează. Este timpul să înveți cum să delegi!

Ce este delegarea și de ce este importantă?

Delegarea se referă la transferul de responsabilitate pentru sarcini specifice de la o persoană la alta. Din punct de vedere al managementului, se întâmplă atunci când managerul atribuie sarcini specifice echipei sale. Acest lucru eliberează timp pentru a se concentra pe activități cu valoare mai mare, oferind în același timp echipei mai multă autonomie.

Un lider bun știe că nu poate face totul singur. El le atribuie colegilor săi sarcini pe care este încrezător că vor fi capabili să le facă față. Pe de altă parte, acordul de încredere și

împuternicirea crește motivația, productivitatea și loialitatea echipei. Membrii săi dobândesc noi cunoștințe și abilități pentru a-i pregăti pentru o mai mare responsabilitate în viitor.

Delegarea este o abilitate care trebuie exersată și îmbunătățită. Cu cât te descurci mai bine, cu atât vei avea mai mult succes!

Mituri despre delegare

Delegarea este uneori dificil de implementat într-un mediu real. Motivul constă adesea în modelele

stereotipe de gândire. Iată cine sunt aceștia și cum să îi depășești:

Mitul №1 „Nimeni nu poate face mai bine decât mine!”

Întrebarea este, vrei ca cineva să facă mai bine decât tine? Unii manageri au probleme în a elibera controlul. Pentru a crește, ai nevoie de profesioniști pe care să te bazezi. Formarea și cunoașterea

echipei este foarte importantă pentru a delega sarcini pe care colegii tăi le pot gestiona cu încredere.

Mitul 2 Durează mai mult să explici o sarcină decât să o faci singur!

Aceasta poate fi prima dată când delegi o sarcină, dar deciziile manageriale implică optimizarea muncii pe termen lung. În timp, veți câștiga multe ore valoroase, deoarece nu va trebui să participați la sarcini delegate. Acest lucru se va concentra asupra lucrurilor pe care liderii trebuie să le facă.

Mitul 3 “Delegarea este doar un transfer de responsabilitate!”

Pentru a transfera unele dintre sarcinile tale unui coleg, trebuie mai întâi să alegi persoana potrivită. Cunoașteți punctele forte și punctele slabe ale echipei. Să efectueze antrenament atunci când este necesar. Să acorde timpul necesar adaptării. Stabiliți obiective clare și o modalitate de a măsura

rezultatele. Pentru a oferi și a primi feedback.

Sursă:  gasiti-job.com

>