Calea ferată de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, se închide la doar o lună de la inaugurare

Tipic românesc. Nici nu au inaugurat-o bine că deja s-a stricat. Este vorba de linia ferată care face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. 

Operatorul feroviar privat, Transferoviar Călători a anunţat că circulaţia pe ruta Gara de Nord – Otopeni, va fi oprită pentru că CFR Infrastructură se apucă să repare linia ferată inaugurată în decembrie 2020.

“ANUNT INCHIDERE LINIE BUCURESTI NORD – MOGOSOAIA – H.M. AEROPORT H. COANDA T1
Avand in vedere solicitarile CFR Infrastructura pentru efectuarea lucrarilor de intretinere a liniei de cale ferata pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda , trenurile T.F.C. vor fi anulate in perioada 25.01.2021 – 13.02.2021. In data de 25.01.2021 – vor circula doar trenurile 15021 pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda, si trenul 15020 pentru retur. In data de 14.02.2021 – NU vor circula trenurile 15021 pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda, si trenul 15020 pentru retur“, este anunţul postat de Transferoviar Călători  pe pagina de facebook.

Pe 12 decembrie 2020 a început circulaţia trenurilor pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).

Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute.

>