Breaking news

Beneficiile anvelopelor noi pentru camioane

 

Atunci cand ne gandim la piesele unei masini si la importanta lor, indiferent de tipul acesteia, importante sunt si anvelopele, acestea indeplinind roluri multiple. Unul dintre acestea este de a oferi un control mai bun masinii pe sosea. Cu cat mai bune acestea, cu atat masina se poate controla mai usor si de asemenea, devine si mai sigura, atat pentru noi cat si pentru ceilalti participanti din trafic.

Ca si alte piese de schimb, este necesar sa schimbam periodic cauciucurile masinii pentru a asigura o continuitate a eficientei sale. Daca vorbim despre o masina personala, de oras, acestea pot rezista chiar si cativa ani pana cand sa fie absolut nevoie sa le schimbam. In schimb, in ceea ce priveste autovehiculele industriale, anvelopele lor sunt supuse la un stres continuu, dat fiind faptul ca masinile circula zilnic, pentru distante lungi, pe diverse drumuri poate si mai putin bune si sa nu uitam ca, un camion de exemplu, poate fi mai mereu plin si astfel, pe anvelope si practic, pe roti, apasa mai multa presiune.

Exista mai multi pasi in  procesul de creare al unei anvelope precum si numeroase materiale utilizate in componenta acesteia. Cei mai importanti pasi sunt combinarea materialelor, macinarea lor, constructia anvelopei, tratarea si nu in cele din urma, inspectia acesteia, pas in care se asigura ca aceasta indeplineste conditiile de baza precum si pe toate celelalte, ca nu are defecte si ca este atat de rezistenta pe cat este nevoie.

Elementele de baza din componenta unei anvelope sunt urmatoarele:

  • Pliu

Pliurile sunt straturile de material care formeaza scheletul anvelopei si sunt realizate, in mod specific, din fire de fibra intretesute si acoperite cu cauciuc. Acestea confera anvelopei flexibilitate, dar nu si elasticitate. Un strat numit pliu de carcasa, amplasat direct deasupra captuselii interioare, confera rezistenta anvelopei.

  • Taloane

Taloanele sunt realizate din lita de otel de rezistenta ridicata, acoperita cu cauciuc, si creeaza o etansare impermeabila la aer intre anvelopa si janta rotii.

  • Centura

Centurile de otel sunt amplasate in jurul anvelopei, pentru a-i mari rezistenta si a-i asigura rigiditatea. Acestea sunt realizate din folii intretesute de fire de otel, acoperite cu cauciuc. Uneori, se utilizeaza un fir de Kevlar pentru un plus de rezistenta, imunitate la perforatii si durabilitate.

  • Flanc

Aceasta este zona din cauciuc foarte gros care porneste de la talon la banda de rulare si confera anvelopei stabilitate laterala. De asemenea, este locul unde veti gasi toate informatiile despre anvelopa dvs.

  • Umar

Anvelopa are o mica margine tesita in zona de intersectie dintre banda de rulare si flanc. Structura si constructia acestuia joaca un rol important in modul in care anvelopa permite executarea virajelor.

  • Banda de rulare

Aceasta este zona moale a anvelopei, unde cauciucul ia contact cu carosabilul. Banda de rulare asigura atat izolarea, cat si aderenta, iar structura si compozitia sa determina multe dintre cele mai importante caracteristici de performanta ale anvelopei.

  • Lamela si canelura

Blocurile benzii de rulare sunt separate de canale adanci, care permit anvelopei sa elimine apa, zapada si noroiul. Lamelele sunt canale sau taieturi mai mici, realizate chiar in blocurile benzii de rulare, care ofera un plus de aderenta, ceea ce este deosebit de important la anvelopele pentru zapada si gheata

  • Nervura

Centrul anvelopei este partea cea mai slaba, motiv pentru care unele tipuri prezinta o nervura care ajunge in josul portiunii centrale, cu rol de ranforsare.

S-au realizat in mod constant inbunatatiri in ceea ce priveste anvelopele, date fiind de altfel si imbunatatirile aduse masinilor, in toate sectoarele in care acestea sunt utilizate. Acestea au devenit mai rapide, au inglobate mai multe sisteme, sunt mai automatizate ca niciodata si astfel, si producatorii de anvelope au fost nevoiti sa tina pasul cu aceste schimbari. Desigur, exista si modele specifice create de catre producatorii de masini, in colaborare cu producatorii de anvelope. Acestea, desi mult mai bune, au desigur, si preturi mai mari dar ofera si o performanta mai mare masinii. Totodata, au o durata de viata si mai extinsa si astfel, desi am plati initial mai mult pentru ele, acestea vor tine mai mult si astfel, pe termen lung, platim mai putin.

Este important sa avem mereu o presiune corecta si egala in rotile masinii, astfel incat sa nu existe presiune mai mare pe doar o singura roata ci mai degraba aceasta sa fie impartita in mod egal la toate rotile.

Dupa cum stim, exista atat anvelope de vara cat si de iarna dar si o combinatie intre acestea, numite all-season, ce pot fi utilizate atat vara cat si iarna. Acestea pot fi ca si celelalte, mai mult sau mai putin bune si astfel, si beneficiile pe care le ofera pot fi la fel. Este important deci sa alegem un magazin de incredere din care sa putem achizitiona anvelope de calitate pentru camioane. Accesand link-ul https://www.anvelopecamion19.ro/, putem gasi numeroase modele de anvelope pentru camioane, de la unii dintre cei mai cunoscuti producatori din domeniu.

De la un model de anvelopa la altul, componenta materialelor precum si cantitatea acestora difera si astfel, se pot obtine anvelope care sunt mai rigide sau mai flexibile, cu strat mai gros sau mai subtire. De la un tip de camion la altul, sunt mai potrivite anumite modele de anvelope, astfel incat sa fie obtinuta si mai multa performanta dar si o durata mai mare a celorlalte piese ale masinii, din ansamblul rotii, cel de franare si nu numai.