Breaking news

Traian Băsescu a recunoscut că a comandat zborul la Riad în august 2005

Traian Băsescu a recunoscut luni seară, că a pregătit un zbor în 3 august 2005, pentru Riad.

La trei zile după ce Antena 3 a dezvăluit faptul că pe 3 august 2005 Băsescu ar fi zburat cu o cursă particulară aparținând MIA Airlines, cu destinația Riad, Administrația prezidențială vine cu precizări.

Printr-un comunicat de presă, Administrația Prezidențială recunoaște că pe 3 august, Băsescu trebuia să meargă la Riad, ca să aducă condoleanțe pentru moartea Regelui Fahd al Arabiei Saudite, care culmea fusese înmormântat pe 2 august.

Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, nu a efectuat nicio vizită la Riad (Regatul Arabiei Sudite), nici în data de 3 august 2005, nici altcândva în timpul mandatelor sale de şef al statului. În data de 2 august 2005 Administraţia Prezidenţială a iniţiat procedurile de pregătire a unui zbor pentru următoarea zi, 3 august 2005, cu traseul Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” Băneasa-Bucureşti – Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” din Constanţa – Aeroportul din Riad (Regatul Arabiei Saudite) – Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” din Constanţa – Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” Băneasa-Bucureşti; menţionăm că vizita domnului preşedinte Traian Băsescu la Riad urma să fie prilejuită de participarea la ceremonia de prezentare a condoleanţelor cu ocazia morţii Regelui Fahd Ibn Abdul Aziz Al Saud al Regatului Arabiei Saudite; mai menţionăm că oprirea aeronavei pe Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” din Constanţa urma să aibă loc deoarece domnul preşedinte Traian Băsescu se afla în acea zi pe litoralul Mării Negre”, se arată în comunicatul Administrației Prezidențiale.

În același comunicat se precizează faptul că: din raţiuni de ordin organizatoric, această vizită nu a mai putut avea loc şi, prin urmare, au fost anulate toate elementele organizatorice pe care le presupunea vizita domnului preşedinte Traian Băsescu, inclusiv zborul pe ruta menţionată.

Președenția neagă faptul că ar fi încheiat vreun contract cu firma MIA Airlines și că nu a plăitit niciun leu pentru acel zbor.

Administraţia Prezidenţială nu a încheiat niciun contract şi nu a efectuat nicio plată către compania care urma să opereze acest zbor (Mia Airlines) şi nici către vreo altă companie pentru efectuarea unui zbor similar în perioada menţionată; oricine susţine contrariul trebuie să o facă prezentând documente în acest sens”, se mai precizează în comunicat.

Băsescu se spală pe mâini și spune că a apelat la firma MIA Airlines la recomandarea Romavia, pe motiv că nici Tarom nici compania de stat nu avea disponibilă o aeronavă.

Compania Mia Airlines a fost recomandată pentru efecturea acestui zbor de către compania Romavia (desemnată, prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării – CSAT, pentru a efectua zboruri speciale care îl au la bord pe preşedintele României); fiind vorba despre o perioadă scurtă de timp (de la moartea Regelui Fahd Ibn Abdul Aziz Al Saud al Regatului Arabiei Saudite, 1 august 2005, până la ceremonia de prezentare a condoleanţelor, 3 august 2005), companiile Romavia şi Tarom neputând pune la dispoziţie aeronave de nivel, iar singurul operator care efectua zboruri în acea zi spre Riad (compania germană de linie Lufthansa) neavând locuri disponibile, Romavia a recomandat aeronavele companiei Mia Airlines; aeronava care urma să efectueze zborul (BAC 1.11, seria 475, înmatriculată YR-MIA, număr de fabricaţie 260) a fost propusă Administraţiei Prezidenţiale, aşa cum reiese din propunerea privind disponibilitatea aeronavei de către compania Mia Airlines”, se mai spune în comunicatul Președenției.

Administrația Prezidențială mai anexează la comunicatul de presă anexe prin care arată că a solicitat autorităților statului anularea zborului.

Însă, directorul MIA Airlines, Aurel Bițianu a confirmat la Antena 3, că Adminsitrația Prezidențială a contractat un zbor pe care l-a și plătit, pentru data de 3 august 2005.

Bițianu a spus că Traian Băsescu nu s-a aflat la bordul avionului respectiv, deși aeronava a făcut deplasarea la Riad, unde a stat 3 ore.

Aurel Bițianu a spus că la bordul avionului au fost circa patru sau cinci persoane pe care nu le-a recunoscut.

Răspunsul detaliat al lui Băsescu, vine la câteva ore după ce Senatul României a decis să înființeze o comisie de acnhetă cu privire la acest zbor comandat pentru Riad.

Așadar, dacă Băsescu a trimis către toate autoritățile staului, în speță SPP, Adminsitrația Aeroport Băneasa și Kogălniceanu, că zborul se anulează, cum de a mai avut loc?

Când anume au fost trimise aceste documente către instituțiile statului? Înainte de a fi fost efectuat zborul sau după ce avionul a ajuns în Riad și apoi a revenit în România?

Compania MIA Airlines este fosta companie Jetlines INC, care apare în raporturile ONU, cu privire la traficul internațional de arme. Jetline INC ar fi aparținut rusului Viktor Bout, cel mai de temut traficant de arme.