Breaking news

Avem doar 377 km autostradă

România are în prezent doar 377,28 de kilometri de autostradă, construiți în aproximativ 38  de ani.

Începând de azi, România are mai mult cu 32,5 kilometri de autostradă după inaugurarea tronsonului Timișoara – Arad, parte a Coridorului IV pan- european.

Astfel că cifra ajunge la 377,28 kilometri de autostadă construiți în 38 de ani, adică o medie de 9,92 kilometri pe an.

Prima autostradă inaugurată în România a fost în anul 1973, A1 – București – Pitești. A urmat apoi inaugurarea a 18 km din Autostrada A2 numită și Autostrada Soarelui.

Timp de 17 în România nu s-a mai dat în folosință nici un kilometru de autostradă. Abia în 2004 au mai fost inaugurați alți 106 km din Autostrada Soarelui.

Din păcate atât autostrada Pitești – București cât și Timișoara – Arad, sunt mai degrabă drumuri naționale cu regim de autostradă. Întrucât au doar câte două benzi pentru fiecare sens de mers și nu dispun de facilități similare cu alte autostrăzi din Europa.

Deși în trei ani, Guvernul Boc a inaugurat pe bucăți circa 107,5 kilometri de autostradă, Emil Boc se laudă ce mult a făcut el pentru infrastructura rutieră din România.

Practic doar tronsonul Timișoara-Arad este început în mandatul său, restul tronsoanelor inaugurate, precum cel din Autostrada Transilvania a fost început încă din timpul guvernării Tăriceanu.

În acest an România a finalizat doar două porţiuni din autostrada Cernavodă-Constanţa, Murfatlar-Valu lui Traian şi Valu lui Traian-Agigea (de fapt centura de sud a Constanţei). În total 21 de kilometri.

Deși avem cei mai puțini kilometri de autostradă din Europa, raportați la suprafața țării, suntem campioni mondiali la capitolul cel mai mare preț de cost per kilometru de autostradă construită.

Prețul mediu de consturie a unui kilometru de autostradă în România se ridică în prezent la circa 8,5 milioane euro.

2011 – 17 decembrie 2011  – 32,5 km din Autostrada Arad – Timişoara şi varianta de Ocolire Arad pe o singura cale pe 11,3 km şi 0,95 km pe două căi.

2011  –  29 iunie 2011 – 21 km din Autostrada Soarelui – Tronsonul Murfatlar-Valu lui Traian şi Valu lui Traian-Agigea

2010 – 13 noiembrie 2010 – 12 km din Autostrada Transilvania, tronsonul – Turda și Câmpia Turzii

2009 – 1 decembrie 2009  – primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, tronsonul Turda și Gilău

2007 – 36,8 km din Autostrada Soarelui, tronsoanele – Drajna – Fetești, pe celălalt sens de circulație

2006 – iunie -36,8 km din Autostrada Soarelui, tronsoanele – Drajna – Fetești, doar pe două din cele 4 benzi de circulație

2004 – 106  km din Autostrada Soarelui tronsoanele București – Fundulea și Fundulea – Drajna Nouă

1987  – 18 km din Autostrada Soarelui – tronsonul Fetești – Cernavodă

1973  – 108,98 km – inaugurarea primei autostrăzi din România – București – Pitești

Situația exactă a circulației rutiere din prezent pe autostrăzile din România:

A1 – București – Pitești – 109 km – deschisă circulației rutiere

A2 –  Autostrada Soarelui – 166 km operabili

A3 – Autostrada Transilvania – doar 54 de km sunt circulabili din cei 415

Autostrada Timișoara – Arad – 32,5 km – operaționali din 17 decembrie 2011