Breaking news

Aștepți un copil? Iată 4 activități care contribuie la pregătirea ta fizică și psihică

loading...

De la un anumit moment al sarcinii, preocuparea pentru clipa nașterii apare în majoritatea gândurilor viitoarei mămici. Grija de a face față momentului culminant devine insistentă: „Oare cum va fi? Voi reuși fără complicații?”. Dacă te afli într-o situație similară… Stop! 

E momentul să afli câteva trucuri care te vor susține pe toată perioada prenatală, astfel încât să faci față, atât din punct de vedere fizic, cât și mental acestei minunate provocări. Te invităm să parcurgi rândurile de mai jos pentru a descoperi ce anume îți poate fi de ajutor în pregătirea momentului întâlnirii cu bebe.    

Activități dedicate pregătirii tale fizice în sarcină

Este firesc să-ți concentrezi atenția asupra acestui aspect – corpul poartă sarcina și trebuie să fie în formă optimă pentru a naște un copil sănătos. Din punct de vedere medical, unele mămici primesc indicații stricte de repaus, altora li se recomandă mișcare. Oricare ar fi situația ta, urmează sfatul medicului care monitorizează sarcina și asigură-te că respecți recomandările.

Antrenează-te cu exerciții de respirație  

Sunt excelente pentru diminuarea stresului și pentru naștere. În mod obișnuit, respirația este o activitate corporală automată, iar respirația profundă și conștientă, având corpul complet relaxat, este o practică puțin cunoscută în mod obișnuit. Respirația „fluidă”, relaxată – cu inspirații profunde și respirații adânci și lungi – este instrumentul simplu, sigur și eficient pentru a te reconecta la propriul organism. Dobândești, astfel, calmul atât de necesar pentru tine și bebe, dar și pentru orice altă activitate în care te implici.

Fă mișcare – în ritmul tău și cu acordul medicului

În funcție de starea de sănătate, poți alege activități fizice simple, cu ajutorul cărora să te simți confortabil și să-ți menții tonusul. Printre acestea: mersul pe jos, gimnastica pentru gravide, atât pe uscat, cât mai ales în apă. Aceasta este sportul excelent pentru a-ți îmbunătăți respirația, circulația sanguină și limfatică, pentru a regla tensiunea articulațiilor, digestia și chiar pentru a reduce edemele.

Activități recomandate pentru un psihic puternic

În sarcină și la naștere, dificultatea diferă de la caz la caz, iar cheia este în fiecare mamă. Cu un psihic puternic, poți susține un fizic mai slab, însă un mental stresat va afecta vizibil și organismul. Cu alte cuvinte, ai nevoie de un spirit puternic, la fel cum ai nevoie de multivitamine și minerale.

Menține-ți atenția doar asupra a ceea ce depinde de tine

Să te gândești la tot ce poate fi mai mai rău este o practică nocivă în orice aspect al vieții. În timpul sarcinii, mai cu seamă, aceasta devine foarte dăunătoare, cu potențial real și concret de a seta corpul și creierul într-un mod contraproductiv. Practic, frica din tine te poate intoxica! 

Emoțiile reprezintă mesajul chimic între corpul tău și copil, deci calmul și relaxarea depind de tine, de modul tău de a te comporta și de atitudinea față de ceilalți. Proiectarea mentală pozitivă ajută enorm și este intens recomandată în asemenea împrejurări. Spune-ți că totul va fi bine, vorbește drăgăstos cu bebe care te ascultă atent în burtică, asigură-l că sunteți puternici și că totul va fi bine!

Caută și primește doar informație pozitivă!

Fiecare poveste negativă, oricât de mică și spusă cu bună credință, este toxică, fiindcă va prinde viață de îndată ce o minimă circumstanță îi va da ocazia. Acest lucru riscă să facă sarcina stresantă și chiar are potențialul de a bloca nașterea. Așadar, ține minte: când cineva îți aduce o informație gravă sau întâmplări teribile, părăsește imediat discuția – chiar încăperea, dacă e necesar! – spunând: „Îmi pare rău, eu nu pot avea această conversație acum!”. Fii încredințată că acest comportament este la fel de sănătos ca îndepărtarea de un mediu în care se fumează.

Dimpotrivă, poveștile frumoase – mai ales despre naștere – și videoclipurile optimiste stabilesc un sistem de relaxare la nivel biochimic, foarte util în momentul nașterii. Copilul și uterul au nevoie de oxitocină – hormonul pe care îl eliberezi atunci când ești senină și relaxată. Așadar, oxitocina voastră depinde tot de tine: de cuvintele pe care le spui, le asculți și de câtă informație pozitivă acumulezi.

Pentru o femeie, nașterea este un eveniment unic și nu există două experiențe similare. Starea de bine este esențială, iar, pentru a fi liniștită că ai totul pregătit din timp, accesează magazinele specializate – precum Jucării Online – pentru articole dedicate bebelușului care-ți va umple viața cu emoții și bucurii.

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/Z_-HPd_X51w

loading...