Breaking news

Angajarea de personal străin în România: 3 aspecte mai puțin știute

Numărul de firme mici și mijlocii din România a crescut în ultimii ani comparativ cu forța de muncă locală, ceea ce a dus la un aflux de muncitori străini în mai multe sectoare de activitate. Apeland la o firma de recrutare personal străin, societățile și-au putut completa posturile vacante fără prea mult efort.

Dacă te afli în situația în care ai o firmă și dorești să angajezi personal din afara țării, sunt câteva lucruri de care trebuie să ții cont, mai ales că pe alocuri procedurile diferă față de cele în care se recrutează personal din țară.

Mai jos poți descoperi 3 lucruri mai puțin știute despre aducerea de personal din străinătate în România în vederea angajării.

3 lucruri de care trebuie să ții cont când angajezi străini în România

1.  Căutarea de personal străin trebuie făcută din timp

Probabil că știi deja că România alocă o anumită cotă de permise de muncă pentru cetățeni străini, de aceea atunci când dorești să faci acest pas este necesar să te organizezi foarte bine.

Procesul de recrutare poate începe cu verificarea numărului de avize disponibile, urmată de începerea efectiva a căutării de personal. Pentru acest al doilea pas poți apela cu încredere la firme specializate care au deja contracte în țările care te interesează.

2.   Există câteva diferențe între angajarea cetățenilor UE și non-UE

Atunci când alegi să angajezi cetățeni străini, ai posibilitatea de a recruta personal atât din țările membre ale Uniunii Europene, dar și din afara UE, însă procedura este diferită.

Pentru că România este stat al Uniunii va fi mai ușor să angajezi persoane din alte țări membre, însă vei găsi mult mai ușor forță de muncă în state non-UE, precum cele asiatice. În ultimii ani, multe firme românești s-au axat pe muncitori din Filipine și Nepal, însă și de pe continentul african.

Principala diferență între angajarea cetățenilor din state ale UE și cele non-UE constă în documentele care trebuie pregătite pentru aducerea aici, dar și de faptul că cei din țările Uniunii nu au nevoie de permis de ședere în România.

Dacă dorești să angajezi muncitori din Nepal, de exemplu, agenții precum work-finder.eu pot intermedia procesul de recrutare, urmând ca firma ta să se ocupe doar de formalitățile care țin de înregistrarea acestora cu autoritățile locale.

3.  Firma ta poate fi implicată direct în procesul de recrutare

Pentru a putea angaja muncitori străini, firma ta trebuie să solicite un aviz de angajare, așadar, va fi direct implicată în procedura de recrutare. Există, însă, și varianta în care poți apela direct la o agenție specializată, caz în care aceasta se poate ocupa de mare parte din birocrația presupusă de încadrarea pe piața muncii de personal din afara țării.

În ultimii ani, mare parte din străinii angajați în România provin din țări asiatice fascinante, precum India, Vietnam și Nepal. Dacă te întrebai de ce, probabil că printre cele câteva lucruri pe care nu le știai despre Nepal, de exemplu, se numără și faptul că cetățenii acestui stat vorbesc peste 120 de limbi străine.

Așadar, dacă vrei să angajezi personal străin, poți apela cu încredere la firme specializate în recrutare pentru a te asigura că tot procesul decurge cum trebuie.

Sursa foto: Pixabay.com