Breaking news

6 obiceiuri sănătoase pe care să le adopți cât mai curând

             Sfârșitul de an este însoțit întotdeauna de o dorință puternică pentru schimbările pe care să le pui în practică în anul ce urmează. Numeroase studii au demonstrat că rezoluțiile setate la început de an sunt abandonate până la sfârșitul lunii februarie, iar acest lucru se întâmplă deoarece, de obicei, sunt nerealiste.

Adoptarea unui stil de viață sănătos și implementarea anumitor obiceiuri poate reprezenta o provocare, mai ales dacă nu îți trasezi niște obiective realiste. Atunci când îți setezi aceste obiective, este important să ai în vedere schimbările pe mai multe planuri, precum: cele alimentare, cele care țin de sănătatea fizică și pshică etc.

Pentru a face schimbări remarcabile în viața ta, îți prezentăm câțiva pași pe care să îi pui în aplicare, astfel încât să ai rezultate pe termen îndelungat:

 

  1. Exersează-ți limba engleză

Lectura este una dintre cele mai importante activități care te ajută să îți dezvolți inteligența, așadar îți recomandăm să introduci această activitate în programul tău zilnic. Atunci când citești romane în engleză, descoperi cuvinte noi, îți soliciți partea din creier responsabilă cu învățarea altor abilități, îți dezvolți inteligența și nivelul de cunoaștere a limbii engleze. Îți recomandăm să alegi acele romane care sunt din genul literar preferat ori pe acelea pe care le-ai citit deja în limba română. Astăzi, limba engleză este folosită tot mai des și te poate ajuta să duci dezvoltarea personală la un nou nivel.

  1. Gestionează-ți bugetul corespunzător

Educația financiară este foarte utilă în contextul actual, pentru a-ți crea anumite obiceiuri sănătoase privind cheltuielile și gestionarea bugetului lunar. Elimină acele achiziții care nu îți sunt necesare și urmărește întotdeauna produsele la promoții ori cele second-hand. Pe Bookoteca.ro, anticariatul cu cărți în limba engleză, vei găsi întotdeauna cărți prietenoase cu bugetul tău, mai ales că periodic poți să-ți cumperi cărțile preferate la reducere. Drept urmare, poți continua să citești și să te dezvolți cu o investiție minimă.

  1. Adoptă un regim alimentar sănătos

Mesele frugale din timpului programului de muncă sau alimentele de tip fast-food pe care le consumi atunci când nu ai chef să gătești pot fi foarte dăunătoare organismului și stării tale de bine. Pentru a adopta obiceiuri alimentare mai bune, nu este necesar să faci sacrificii, doar să înlocuiești alimentele nesănătoase cu cele sănătoase. Dacă simți că este dificil pentru tine să faci aceste modificări, îți recomandăm să alegi doar o zi pe săptămână în care să mănânci sănătos, iar pe măsură ce numărul zilelor va crește, îți va fi mai ușor să te obișnuiești cu acest stil de viață.

 

  1. Fă mișcare cât mai des

Alături de un regim alimentar sănătos, sportul și exercițiile fizice sunt obiceiurile cel mai greu de menținut pentru o perioadă mai lungă de timp. Pentru ca adoptarea stilului de viață sănătos să nu se simtă ca o povară, îți recomandăm să incluzi mișcarea fizică în programul de dimineață, atunci când ai mai multă energie. Este recomandat să faci mișcare cel puțin 30 de minute, iar exercițiile pot varia ca intensitate, în funcție de pregătirea ta. Chiar și câteva mișcări de stretching vor contribui la schimbări pe termen lung în viața ta.

 

  1. Socializează cât mai mult

Fie că te înscrii la un curs, fie că te decizi să ieși cu colegii de muncă, socializarea este un aspect important al vieții. Prin menținerea relațiilor cu ceilalți te descarci de emoțiile negative, te simți util și poți vorbi despre planurile tale, astfel că vei combate sentimentele și gândurile negative. O relație cât mai constructivă cu membrii familiei este de asemenea un obiectiv ușor de atins în noul an.

 

  1. Acordă o atenție mai mare obiceiurilor tale

Multe dintre comportamentele tale sunt învățate încă din copilărie astfel că nu le mai acorzi nicio importanță acum, când ești adult. Însă, nu toate acele tipare de gândire și obiceiuri sunt utile ori benefice, așadar, este recomandat să le acorzi atenție pentru a vedea unde poți face anumite schimbări. Învățarea unor noi obiceiuri îți poate transforma viața și îți poate aduce o stare de bine pe termen lung.

Obiceiurile sănătoase sunt, de fapt, comportamente benefice pentru mintea și organismul tău. Acestea cer, totuși, puțină voință și determinare. Înainte de a pune în practică orice obicei sănătos, este util să îți notezi pașii pe care îi ai de făcut pentru ca acesta să devină o rutină.

 

 

>