Breaking news

6 lucruri de care să ții cont dacă vrei să deschizi un magazin în străinătate

loading...

Un magazin poate fi o afacere profitabilă atât în țară cât și în străinătate, dacă știi cum să-l administrezi și să atragi permanent clienți noi.

Dată fiind birocrația din România, poate fi mai ușor să-ți deschizi un magazin în  străinătate așa că merită să încerci, dacă ești dornic de o schimbare. Dacă încă stai pe gânduri, îți prezentăm câteva lucruri de care să ții cont atunci când vrei să demarezi afacerea.

Unde vrei să deschizi magazinul

Dacă deja ești stabilit în străinătate sau ai niște prieteni plecați peste hotare, dispuși să te ajute, alegerea e mai simplă, pentru că ai un punct de plecare. În caz contrar, trebuie să iei în considerare mai multe opțiuni, analizând avantajele și dezavantajele pentru fiecare țară. De asemenea, trebuie să te decizi dacă mergi direct în capitală sau preferi un oraș mai liniștit, în care să-ți formezi un grup de clienți fideli. Alegerea depinde de ce așteptări ai de la această afacere, de fondurile pe care ești dispus să le investești și de marfa pe care vrei să o vinzi.

Calculează bugetul necesar

Odată alese țara și orașul, trebuie să începi să-ți faci niște calcule, pentru a vedea la cât se ridică investiția. În acest sens, trebuie să te documentezi bine în privința chiriilor din zona respectivă, prețurilor de achiziție pentru marfă precum și a celor de vânzare. Calculează, apoi, cât te-ar costa amenajarea magazinului, precum și celelalte cheltuieli pe care le vei avea de suportat. La final, trage linie și fă totalul pentru a vedea de câți bani ai avea nevoie să pornești la drum.

Cercetează piața

Dacă ai la dispoziție suma necesară, trebuie să cercetezi piața pentru a vedea dacă ai sorți de izbândă cu ideea ta. Interesează-te ce alte magazine care vând aceleași produse mai sunt deschise în zonă, care sunt prețurile pe care le practică și  cât de bine le merge afacerea. Află și care sunt cerințele pieței și care sunt produsele cele mai căutate. De asemenea, interesează-te care sunt furnizorii din zonă, ce clienți au și care sunt prețurile practicate.

Documentele necesare

Este momentul să te interesezi și care sunt documentele de care ai nevoie pentru a deschide magazinul. Fiind cetățean străin sau firmă cu sediul în România, vei avea nevoie și de acte traduse. În acest sens, apelează la o firmă autorizată de servicii de traducere pentru persoane juridice, pentru a avea gata, din timp, documentele necesare.

Închiriază spațiul necesar

Când ți-ai pus la punct și dosarul cu acte necesare, este timpul să faci primul pas concret, prin găsirea unui spațiu în care să deschizi magazinul. Este recomandat ca, în prima etapă a afacerii, să închiriezi un spațiu, chiar dacă ai posibilitatea să-ți cumperi unul.  Este posibil ca alegerea să se dovedească neinspirată, iar, atunci poți să schimbi zona, pierzând doar banii plătiți pentru chiria pe câteva luni. Dacă te-ai decis să vinzi produse alimentare, este bine să găsești un spațiu într-o zonă intens circulată, chiar dacă asta înseamnă o chirie ceva mai mare.

Fii prietenos cu clienții

Pentru a-ți atrage clienții și a deveni cunoscut în comunitate, fii comunicativ cu ei, oferă-le mici daruri, când cumpără ceva și nu impune restricții în magazin. Asta înseamnă să le dai clienților posibilitatea să își aleagă și să își cântărească singuri marfa sau să probeze hainele din magazin. În multe țări, accesul cu animale nu este la fel de restrictiv ca în România, așa că e bine să accepți în magazin prietenii necuvântători.

Acestea sunt câteva dintre lucrurile esențiale pe care trebuie să le iei în calcul, dacă vrei să-ți deschizi un magazin în afara țării.  

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/fat%C4%83-magazin-suveniruri-femeie-4181395/

loading...