Breaking news

5 pasi pentru a optimiza eficient procesul de employer branding

O strategie de employer branding solida te ajuta atat sa gasesti canditati potriviti pentru joburile oferite, precum si sa-i atragi in companie mai usor. Drept urmare, va exista un avantaj competitiv care te va ajuta sa obtii rezultate mai bune pe termen lung. Brandul de angajator face referire la modul in care vrei sa fii perceput, fiind legat de ceea ce vor crede toti membrii echipei sau cei care vor sa I se alature. Iata cum poti optimiza acest capitol in 5 pasi!

1.Defineste angajatul perfect

Prin employer branding vor exista mai multi candidati la joburi si acestia vor fi mai dornici sa lucreze, precum si sa recomande compania altor persoane (refferal). Cu toate acestea, trebuie sa ii cunosti initial pe oamenii carora te adresezi. Descrie cum ar arata angajatul perfect si include informatii precum varsta, pozitia actuala, salariul, experienta si educatia. Pe langa aceste date, adauga dorintele si nemultumirile ce ar fi putut aparea la jobul anterior. Stiind ce-i motiveaza pe cei care te vor gasi, iti va fi mult mai simplu sa creezi un anunt pe limbajul lor. De asemenea, tintind clar, sansele de a obtine candidati buni vor creste semnificativ.

2.Creeaza un EVP

Termenul ‘’EVP’’ face referire la ‘’employee value proposition’’. Acesta este mesajul pe care-l vei adresa potentialilor candidati si are ca scop sa evidentieze brandul. Pentru a te gandi cum sa-l formezi, uita-te la membrii echipei care au ramas activi pana in prezent. Ce i-a convins sa te aleaga pe tine si de ce nu au plecat? Gasind raspunsuri la aceste intrebari, vei obtine un punct de plecare.

 

Un EVP poate fi privit din urmatoarele unghiuri:

  • Compensatii: Acestea sunt recompensele pe care fiecare persoana le primeste in functie de munca sa. In situatia in care oferi un salariu motivant, bonusuri de performanta, prime sau ai un sistem de evaluare dupa care te ghidezi, acest lucru poate fi precizat.
  • Beneficii legate de locul de munca: Acestea sunt anumite avantaje, care n-au legatura cu salariul, dar pot fi un substitut. De exemplu, este vorba de programul scurt, de posibilitatea de a lucra de la distanta, asigurarea de sanatate sau program de munca flexibil.
  • Formarea carierei: Unii angajati isi doresc posibilitatea de a avansa de la un rol la altul, scopul fiind cel de a obtine o pozitie cat mai buna pe parcursul timpului. De aceea, un EVP poate include dezvoltarea carierei, care va avea loc direct la locul de munca sau prin cursuri de specialitate. Aici intra si ceea ce tine de feedback, deoarece acesta ajuta orice persoana sa evolueze

Un EVP este ca o punte de legatura intre piata muncii si candidati. Selectand elemente specifice brandului tau personal, vei sti faptul ca poti veni cu ceva ce nu exista deja la competite si astel te vei diferentia prin atribute unice.

3.Pune accent pe prima impresie

Indiferent ce canale de promovare alegi pentru a recruta personal, integrarea in organizatie este prima experienta prin care vor trece noii colegi. Astfel, este critic sa lasi o impresie buna si sa ai un proces de onboarding bine pus la punct. Daca ai nevoie de ajutor pentru a-ti construi brandul de angajator, echipa exploratist iti sta la dispozitie.

 

 

>