Breaking news

3 metode pentru creșterea productivității operatorilor din depozit

Dacă analizăm situația prin prisma volumului de muncă și de produse care trebuie să fie gestionate, controlul și fluidizarea activității din depozite sunt de multe ori destul de dificile. În condițiile actuale este nevoie de soluții sigure și eficiente care să crească productivitatea și să reducă timpii morți, astfel încât rezultatul final să se concretizeze în accelerarea fluxurilor de distribuție către clienții finali. Iată câteva soluții prin care se poate crește productivitatea, cu investiții minime, dar cu efecte maxime pentru orice afacere.

Gestionează-ți eficient activitatea din depozit

Unul dintre lucrurile care influențează foarte mult productivitatea este organizarea activității. Într-o afacere care se bazează foarte mult pe gestionarea proceselor de lucru din depozite, o aplicație de tip WMS devine vitală. Aceasta te poate ajuta să optimizezi corespunzător procesele de recepție, plasare la raft (put away) și colectare (picking) astfel încât produsele stocate să fie gata de livrare din depozit în orice clipă. 

În plus, pentru ca tu să poți beneficia de soluții performante de organizare, care să asigure o livrare rapidă și eficientă a produselor către orice client final, dezvoltatorii software știu deja că trebuie să îți pună la dispoziție  aplicații WMS ușor de învățat și să presteze servicii de instruire personal, necesare pentru utilizarea fără probleme a acestora. 

Digitalizarea va asigura creșterea productivității datorită atingerii unui nivel superior de organizare a activității în depozitul tău, care se va reflecta și la nivel de încasări. Și nu numai atât! Programele de gestionare automată a depozitului îți vor reduce și costurile operaționale, deoarece vei avea nevoie de o echipă mai restrânsă, dar eficientă, care va ști rapid ce trebuie rezolvat și va efectua într-un mod coordonat mai multe operațiuni în aceeași unitate de timp. Iar serviciile prompte și fără erori pot conduce la fidelizarea clienților. Cu cât este mai scurt timpul pe care un client îl petrece așteptând  livrarea comenzii făcute, cu atât șansele ca acesta să devină client recurent sunt mai mari.

Automatizează-ți procesele de înregistrare și etichetare

În lipsa unei aplicații special create pentru a organiza foarte bine sistemul de înregistrare a operațiunilor și produselor într-un depozit, poți încerca să faci acest lucru prin metodele tradiționale, adică prin registre de intrări-ieșiri. Acest sistem s-a dovedit, însă, a fi unul extrem de laborios deoarece solicită implicarea unei întregi echipe care să se ocupe de înregistrările legate de recepție, depozitare efectivă (put away, înregistrare locație raft) și livrare, Și acesta nu este singurul dezavantaj pe care îl prezintă acest sistem învechit. 

Timpul pierdut cu înregistrările manuale și dependența mult prea mare de operatorii umani costă. Erori apar frecvent, din diverse cauze: neatenție, oboseală, neconcordanța înregistrărilor efectuate de lucrători diferiți, iar pierderile de timp și de bani se acumulează. Consumi timp prețios făcând verificări suplimentare la apariția oricărei discrepanțe (care cine știe când, unde și de ce a apărut!), în loc să livrezi la timp comenzile care se strâng cu o viteză amețitoare. Iar erorile la etichetare, apărute mai ales în cazul produselor cu coduri asemănătoare, diferențiate doar prin anumite detalii, pot genera confuzii la livrare.

Nu e mai ușor să ai o aplicație care impune de la bun început un sistem uniform de înregistrare și urmărire automată a tuturor activităților și care îți indică erorile în timp real?

Folosește aplicațiile software de gestiune depozit

Folosirea programelor clasice de gestiune contabilă este utilă, dar îți furnizează informații legate doar despre ce anume a intrat în stocul firmei, nu și despre locația exactă a produselor în depozit. Pentru a avea o imagine completă, vei avea nevoie de alte programe specializate, care vor necesita costuri separate. Programele de gestiune contabilă sunt folositoare doar pentru procesarea, în principal, a datelor financiare, nefiind soluții de automatizare care să îți ofere toate răspunsurile la nevoile acute de ordin logistic cu care te confrunți zilnic. 

Lumea a evoluat și o dată cu ea evoluează și afacerile din domeniul comerțului, fie că este sau nu electronic. Indiferent de varianta de vânzare, atunci când există produse depozitate și sisteme logistice complexe, este nevoie și de soluții pe măsură,  care să eficientizeze practic operațiunile derulate. 

Ia în calcul o soluție software, care să îți asigure o bază pe termen lung, care să te ajute să atragi clienți și să te dezvolți, indiferent de tipul afacerii sau al produselor tale. 

Schimbul de date automat dintre aplicația WMS și programul de gestiune contabilă este răspunsul corect la provocările operationale dintr-un depozit.

Sursa foto: axessoftware.com

>