Breaking news

3 metode moderne de a dezvolta afacerea de catering pe durata pandemiei

In conditiile in care pandemia de Covid-19 persista in intreaga lume, iar finalul ei nu se intrevede, economia are de suferit, dar, in acelasi timp, apar noi oportunitati de business pentru intreprinzatorii curajosi, care pot profita de noul stil de viata al distantarii sociale. Regulile impuse de autoritatile statului nu permit desfasurarea vietii ca inainte, ceea ce a facut ca multe afaceri sa aiba de suferit. 

Exemple clare in acest sens sunt restaurantele inchise in totalitate pentru ca oamenii au fost obligati sa ramana in case. Multi prefera in continuare sa nu gateasca, asa ca aleg in aceasta perioada firmele de catering care livreaza la domiciliu hrana gata pregatita, in conditii de maxima siguranta, fara niciun risc pentru clienti. Concurenta a devenit acerba in acest domeniu si obliga patronii sa adopte strategii noi, care sa le maximizeze sansele de profit. 

Iata 3 metode moderne de a creste afacerea in acest moment:

  1. Comertul de nisa ofera posibilitati de reusita deoarece in aceste domeniii concurenta este mai mica. O idee buna pentru o firma de catering este sa realizeze feluri de mancare adresate unei categorii anume de clienti, care nu gaseste ceea ce doreste la alti furnizori. Solutia perfecta in acest sens poate fi cea a meniurilor etnice, mai ales in marile orase si in capitala, unde exista grupuri de oameni veniti din alte tari, din afara Europei, care vor sa manance hrana traditionala. O alta idee este vânzarea de alimente preparate exclusiv din produse bio, din ce in ce mai dorite de clasa de mijloc a societatii;
  2. Intr-un astfel de business, un cost mare il are combustibilul pentru flota de automobile, care reprezinta, de regula, un sfert din totalul cheltuielilor. O metoda de a-l micsora este trecerea la masinile electrice. Chiar daca pare dificil de realizat, exista firme, cum ar fi Businesslease.ro, ce ofera servicii complete in aceasta privinta, punand la dispozitie un pachet complet pentru doritori. Poti beneficia de: autoturisme adaptate profilului companiei, statii de incarcare rapida, consiliere pentru deprinderea sofatului autovehiculelor electrice si strategii de dezvoltare a sistemului;

  1. O parte importanta a clientilor prefera sa comande feluri de mancare exclusiviste, care nu pot fi pregatite de orice bucatar. O idee buna este integrarea in echipa a unui chef cu experienta in gastronomia de lux, care ar putea sa vina in intampinarea dorintelor acestor consumatori. Exista numerosi chefi care sunt disponibili in aceasta perioada, pentru ca restaurantele de top si companiile aeriene unde se ofereau astfel de preparate au fost inchise. Cu ajutorul acestor delicii culinare firma de catering va iesi in evidenta si va depasi concurenta care va oferi doar produse clasice. 

In concluzie, chiar daca problemele actuale legate de raspandirea noului tip de coronavirus provoaca mari dificultati economice, totusi, pentru intreprinzatorii inteligenti si indrazneti exista oportunitati reale de castig. Trebuie doar sa urmareasca atent ce vor clientii cu bani si sa le puna la dispozitie ce poftesc. 

surse foto: shutterstock.com , ro.pinterest.com