Breaking news

19 miliarde euro risipiți în 14 ani, de Guvern pe drumuri inexistente

În 14 ani, Guvernul a risipit o sumă colosală de bani pe construcția și reparația drumurilor.

Potrivit unei analize realizate de Econtext, în perioada 1997-2010, Guvernul României a cheltuit numai puți de 74.42 miliarde lei, adică peste 19 miliarde de euro(la un schimb mediu de 3,8 lei per euro). Adică cât împrumutul luat de România de la FMI, Comisia Europeană și Banca Mondială.

Mai mult de jumătate din cei 75 miliarde lei, au fost cheltuiți în perioada 2008-2010. Banii s-au dus atât către repararea străzilor și drumurilor deja existente, cât și pentru construirea altora noi.

Dacă banii ar fi fost cheltuiți cu chibzuință și prețul per kilometru construit ar fi fost cel din Uniunea Europeană, de maxim 5 milioane euro, România ar fi putut construi cu această sumă numai puțin de 3.920 kilometri de autostradă. Astfel am fi depășit Marea Britanie la capitolul autostrăzi și urcam în top 5 țări europene.

Însă, în România se construiește foarte scump și foarte prost, atât în privința drumurilor naționale cât și a autostrăzilor. În timp ce în țări civilizate din Europa, autostrăzile au în medie patru benzi pe un sens de mers, în România atât autostrada București – Piteși cât și Autostrada Soarelui au câte două benzi pe un sens de mers, adică ca și un drum național, botezat autostradă.

În timp ce România a construit în 2011 doar 53 de kilometri, de autostradă, chinezii au inaugurat 11.000 de kilometri de autostradă la standarde internaţionale.

Prețul mediu de consturie a unui kilometru de autostradă în România se ridică în prezent la circa 8,5 milioane euro.

Iată cum și câți kilometri de autostradă s-au construit în România:

2011 – 17 decembrie 2011  – 32,5 km din Autostrada Arad – Timişoara şi varianta de Ocolire Arad pe o singura cale pe 11,3 km şi 0,95 km pe două căi.

2011  –  29 iunie 2011 – 21 km din Autostrada Soarelui – Tronsonul Murfatlar-Valu lui Traian şi Valu lui Traian-Agigea

2010 – 13 noiembrie 2010 – 12 km din Autostrada Transilvania, tronsonul – Turda și Câmpia Turzii

2009 – 1 decembrie 2009  – primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, tronsonul Turda și Gilău

2007 – 36,8 km din Autostrada Soarelui, tronsoanele – Drajna – Fetești, pe celălalt sens de circulație

2006 – iunie -36,8 km din Autostrada Soarelui, tronsoanele – Drajna – Fetești, doar pe două din cele 4 benzi de circulație

2004 – 106  km din Autostrada Soarelui tronsoanele București – Fundulea și Fundulea – Drajna Nouă

1987  – 18 km din Autostrada Soarelui – tronsonul Fetești – Cernavodă

1973  – 108,98 km – inaugurarea primei autostrăzi din România – București – Pitești

Situația exactă a circulației rutiere din prezent pe autostrăzile din România:

A1 – București – Pitești – 109 km – deschisă circulației rutiere

A2 –  Autostrada Soarelui – 166 km operabili

A3 – Autostrada Transilvania – doar 54 de km sunt circulabili din cei 415

Autostrada Timișoara – Arad – 32,5 km – operaționali din 17 decembrie 2011

 

 

>