Breaking news

17 de lucruri pe care trebuie să le știți, înainte de a înființa un start-up

loading...

Doriți să porniți o afacere? Felicitări! Odată ce ați trecut de entuziasmul inițial, este timpul să descompuneți procesul de lansare a unui start-up în bucăți ușor de gestionat.

Ce trebuie să faceți acum? Cu mult calm, trebuie să duceți la îndeplinire următoarele sarcini, fie înainte de lansarea start-up-ului, fie în primele zile de la lansare.

1. Determinați viabilitatea afacerii

Fiți brutal de sincer. Startup-ul dvs. obține sau poate obține profit? Vor plăti clienții suficient încât să puteți acoperi costurile și să obțineți profit? Răspunsurile ar putea determina viitorul afacerii.

2. Creați un plan de afaceri

Este ușor să vă convingeți că nu aveți nevoie de un plan de afaceri, dar crearea unuia, cu proiecții financiare, te obligă să te gândești la detalii. Revizuiți și adaptați planul de afaceri, regulat.

3. Căutați finanțare

Majoritatea startup-urilor necesită mai mult timp pentru a ieși pe profit decât vă așteptați. Știți de unde vă veți acoperi cheltuielile dvs. și ale start-up-ului pentru primul an (economii, venitul soțului etc.). Dacă aveți nevoie de finanțare pentru afacere, începeți să investigați cât mai curând posibile surse (inclusiv împrumuturi nebancare pentru PFA și start-upuri).

4. Asigură-te că familia e de partea ta

Veți avea suficiente provocări astfel încât să mai faceți față și rezistenței din partea familiei.

5. Alegeți un nume de companie

Aveți nevoie de un nume care să rămână în mintea publicului țintă. Și nu ar trebui să fie luat deja de o altă companie. Căutați cu Google și utilizați și un instrument de căutare a denumirilor corporative, pentru a vedea dacă numele pe care îl aveți în minte este unic.

6. Înregistrați un nume de domeniu

Obțineți un domeniu corespunzător cu numele companiei. Un site web cu găzduire gratuită și un nume precum siteulmeu.wordpress.com face să pară fie că nu aveți o afacere reală sau că nu intenționați să rămâneți prea mult timp în domeniu.

7. Alegeți forma juridică

Înregistrarea startup-ului dvs. vă poate proteja bunurile personale. Discutați despre forma juridică (II, SRL, SRL-D etc.) cu avocatul și contabilul dvs.

8. Investigați și solicitați licențe comerciale

Este posibil să aveți nevoie de una sau de mai multe licențe comerciale sau autorizații pentru a vă desfășura activitatea, în funcție de industria și locul în care vă aflați.

9. Configurați un site web

Puneți-vă site-ul în funcțiune, cât mai curând posibil. Este necesar pentru credibilitate. Chiar dacă produsul dvs. nu este construit, încă, puteți începe cu informații despre companie.

10. Înregistrați profiluri de socializare

Configurarea pe principalele canale de socializare (Facebook, LinkedIn și Twitter, pentru a începe) va face mai ușor marketingul pe aceste canale, ulterior. De asemenea, este important să vă rezervați marca drept nume de profil.

11. Porniți fluxul de venituri

Începeți să generați venituri cât mai curând posibil. În primele etape ale unui start-up, nu există niciodată suficienți bani – rezistați tentației de a aștepta până când lucrurile vor fi „perfecte”. De asemenea, solicitați avocatului dvs. să creeze toate formularele de contract necesare pentru clienți.

12. Fixați-vă sediul

Dacă aveți o afacere ce necesită prezența fizică a clientelei, acordați atenție traficului pietonal, accesibilității și altor factori care vor afecta numărul de persoane care vor merge în magazinul dvs. Dacă nu, atunci renunțați să închiriați un birou, cât mai mult posibil, pentru a evita să plătiți chirii.

13. Comandați cărți de vizită

În calitate de fondator de start-up, veți stabili o mulțime de contacte, așa că, este indicat să comandați o mulțime de cărți de vizită. Fără acestea, vă lipsește credibilitatea.

14. Deschideți un cont bancar de afaceri

Este ușor să vă folosiți contul bancar personal pentru a plăti cheltuielile de afaceri, dar, mai târziu, o astfel de opțiune poate genera multe probleme.

15. Configurați sistemul contabil

După ce ați configurat contul bancar, alegeți un program de contabilitate. Puține lucruri îți vor condamna mai repede afacerea, decât o contabilitate neprofesionistă.

16. Alocați responsabilități cofondatorilor

Dacă aveți unul sau mai mulți cofondatori, este imperativ să decideți ce va face fiecare. Puneți totul pe hârtie. Dezacordurile pot distruge ușor afacerea.

17. Alegeți furnizorii de produse și servicii

Găsirea unor surse bune de aprovizionare este crucială, în special, în anumite tipuri de afaceri (comerț cu amănuntul, producție). Alegeți-vă cu grijă furnizorii de produse și servicii. Cel mai mult contează să fie de încredere, astfel încât, să nu aveți surprize neplăcute.

Lista dvs. de verificare ar putea fi mai lungă decât aceasta, dar organizarea a ceea ce trebuie făcut înainte de lansare și a ceea ce vă puteți îngriji pe parcurs facilitează prioritizarea sarcinilor.

Este mai ușor să lucrați „în” afacerea dvs, mai degrabă decât „pe ea”.

Sursa: https://pixabay.com/ro/photos/%C3%AEnt%C3%A2lnire-afaceri-arhitect-birou-2284501/

loading...