Breaking news

Călin Netzer, câștigătorul Ursului de Aur omagiat la Ca-n filme

loading...

 

Poziţia copilului este un film destul de personal,  povesteşte Călin Netzer, într-un interviu acordat emisiunii „Ca-n filme”, luat in exclusivitate la Berlin, chiar a doua zi dupa premiera internationala a filmului său.

 

netzerE clar, cinematografia românească este la putere zilele acestea! Delegaţia României la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin s-a întors acasă cu Ursul de Aur pentru producţia “Pozitia Copilului”.

Regizorul Călin Peter Netzer este invitatul emisiunii “Ca-n filme” şi vorbeşte despre filmul la care a lucrat, într-un interviu luat în exclusivitate în Berlin, chiar a doua zi după premiera internaţională a filmului.

Au râs când trebuiau să râdă, chiar în momentele acelea, deci au înţeles, şi au aplaudat foarte mult, a fost standing ovation! A fost foarte bine!” povesteşte Călin despre premiera internaţională a filmului său.

Despre lucrul la film spune că nu a fost deloc uşor, iar principala problemă a fost, ca de obicei în România, cea financiară: Am avut numai 30 de zile de filmare, la un scenariu de 126 de pagini, e foarte dificil. Am lucrat aşa, 14-15 ore pe zi. Echipa era epuizată, mai ales Luminiţa, care venea la make-up cu doua ore înainte. Am fost storşi, ca să zic aşa… Finanţarea filmului a fost destul de greu de obţinut pentru că au fost multe agenţii publicitare care… una dintre ele a dat faliment, apoi s-a accentuat criza şi a tot scăzut bugetul… şi din punctul ăsta de vedere a fost foarte greu de realizat”, a mai spus Călin, în total de acord cu producătorul Ada Solomon, care a spus în discursul de mulţumire după primirea premiului: “E din ce în ce mai greu să faci film în România!

Filmul a fost un exerciţiu de cedare a controlului pentru Călin Peter Netzer, care recunoaşte că la primele sale două lungmetraje, “Maria” şi “Medalia de onoare”, era mult mai echilibrat şi dornic să controleze totul.

Pornind de la relaţia mea cu maică-mea, care stă la baza scenariului, care evident că a fost puternic ficţionalizată, e un film destul de personal. Şi am încercat să fac un pas înapoi, să nu mă mai implic foarte tare… că în mod normal sunt foarte calculat. De la scenariu, la decupaj, la filmare, cu repetiţie. Filmările sunt aşa, aproape o pură formalitate. De data asta am vrut să fie exact contrariul, adică să fac un pas înapoi, să devin obiectiv şi să îi implic pe ceilalţi colaboratori. Mai ales pe Andrei Butică, directorul de imagine, pe Dana Bunescu, care a montat şi aşa mai departe. Să aducă şi aportul lor. De exemplu, la filmare cu Butică, noi am lucrat două luni de zile pe spaţiu, pe spaţiile pe care le-am ales, pe unghiulaţie şi aşa mai departe, şi eram conştient de la bun început că nu vom folosi acel decupaj. A fost un exerciţiu mental. Şi chiar îl rugasem să pună lumină în aşa fel încât să nu am proiectări în jurul meu, pentru că am filmat cu două camere, să aibă libertatea operatorii, cameramanii, să se învârtă în toate direcţiile”, mai spune regizorul.

Pe lângă intrarea în culisele filmului “Poziţia Copilului” şi interviul cu regizorul Călin Peter Netzer, emisiunea “Ca-n filme” prezintă în această duminică şi alte două premiere româneşti: lungmetrajul semnat Marian Crişan, “Rocker” şi “Killing Time”, de Florin Piersic Jr.

O ediţie foarte bogată în noutăţi şi personaje din lumea filmului, aşa cum v-a obişnuit emisiunea Ca-n filme, duminică, ora 20.20, pe Digi 24.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata