Volkswagen riscă sancațiuni dure de la RAR dacă se depistează mașini falsificate în România

loading...

Compania germană Volkswagen riscă sancțiuni dure din partea autorităților române în cazul în care se vor găsi pe teritoriul țării noastre autoturisme care au sistemul de măsurare a noxelor, falsificat.

wolkswagen passatRegistrul Auto Român reacționează în mega scandalul Volkswagen, iscat în SUA, din cauza softului care ascundea nivelul real de poluare generat de mașinile nemțești.

”Vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine autorității care a emis omologarea. Dacă se constată neconformități, autoritatea ia măsuri și sancționează producătorul”, a declarat RAR pentru exclusivNEWS.ro.

Registrul Auto Român face următoarele precizări legislative referitor la situația generată în SUA de neregulile constatate la unele vehicule Volkswagen:

  1. Monitorizarea emisiilor de gaze poluante, în afara ciclului oficial de măsurare, este un subiect care a intrat în atenția Comisiei Europene de mai mulți ani. Drept urmare, mai multe comisii tehnice la nivelul UE au studiat impactul și au concluzionat că este necesară o modificare legislativă pentru a evita depășirea excesivă a nivelului de emisii la funcționarea în regim real, în afara ciclului. Modificarea legislativă a trecut de avizele CE, se află în discuție la nivelul UE și presupune o metodă alternativă de măsurare cu echipamente ambarcate în vehicul și în funcționarea reală, pe șosea. Metoda previne riscul de a avea situații echivalente cu cele din SUA, și anume ca producătorii să programeze calculatoarele motoarelor pentru o funcționare avantajoasă pe ciclul oficial de măsurare, față de funcționarea reală a vehiculelor. Noul set de măsuri poartă denumirea generică de RDE (Real Drive Emission).
  1. Principiul de admitere pe piață pentru vehiculele noi, între UE și SUA, diferă fundamental, procedurile având la bază alte principii:
  • în Uniunea Europeană se aplică principiul omologării de tip acordată de o autoritate independentă, de terță parte, care presupune:
  • încercarea tipului de vehicul înainte de punerea pe piață;
  • acordarea unui certificat de omologare;
  • supravegherea conformității producției;
  • în Statele Unite ale Americii se aplică principiul auto-certificării (self-certification), prin care:
  • producătorul efectuează el singur încercările;
  • producătorul declară autorității că respectă cerințele;
  • autoritatea acordă dreptul de vânzare pe baza declarației;
  • autoritatea verifică ulterior îndeplinirea cerințelor.

Din diferența celor două principii de admitere pe piață se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenție mai mare pentru punerea pe piață a unor vehicule cu probleme. În același timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancțiuni mai drastice.

Nemții de la Volkswagen au falsificat 11 milioane de autoturisme păcălind clienții privind emisia de noxe.

 

591 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • cnusi
    23 September 2015 at 19:17 -

    Chiar nu inteleg ce a fost in capul lor in scandalul cu america, o asa firma sa falsifice softuri, acum se pot astepta la faliment, daca cu americanii si-au permis, sigur sunt si la noi modificate