Transportatorii rutieri din România, proteste în fața Ambasadelor Germaniei și Franței

loading...

Transportatorii rutieri din România au protestat miercuri, în fața sediului Ambasadelor Germaniei și Franței, de la București, din cauza introducerii salariului minim pentru companiile din România care desfășoară operațiuni de transport internațional.

proteste untrUniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, în data de 18 martie 2015, un protest la ambasadele Germaniei și Franței cu privire la introducerea salariului minim pentru companiile din România care desfășoară operațiuni de transport internațional spre/dinspre, în tranzit sau pe teritoriul celor două țări.

Până în prezent, UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel național, european și internațional, împotriva aplicării legilor salariului minim din Germania (MiLoG) și Franța (Macron) transportatorilor români, avertizând că acestea afectează libera circulație a serviciilor în cadrul Uniunii Europene.

Delegația UNTRR, formată din Ion Lazăr, director general Lazăr Internațional, Cristian Băciucu, Director General Rombus Transport, Constantin Isac, Vicepreședinte UNTRR, și Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a fost primită în audiență atât de Ambasada Republicii Federale Germania în România, cât și de Ambasada Franței în România.

În cadrul întrevederii de la Ambasada Republicii Federale Germania în România, reprezentanții UNTRR s-au întâlnit cu Excelența Sa, Domnul Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, cu Sebastian Gromig, Șeful Secției Economice și Comerciale, și cu Cristina Raiciu, oficial Secția Economică. Delegația UNTRR a reclamat faptul că legea salariului minim creează un precedent periculos, deoarece se aplică și altor țări, dar și faptul că modul de prezentare a fost incomplet, nefiind făcut în limba fiecărui stat membru UE deși efectele le vizau și pe acestea și fără a se înțelege clar nici astăzi cerințele autorităților germane către transportatorii români.

MiLoG este o lege generală care se aplică și frizerilor din Germania și transportatorilor din România. Credem că transportatorii români sunt victime colaterale și de aceea MiLoG nu ar trebui să li se aplice. Am vorbit cu Excelența Sa Domnul Werner Hans Lauk și i-am explicat că cerem Republicii Federale Germania să suspende aplicarea legii salariului minim și pentru operațiunile de transport de destinație și origine în Germania până clarificăm toate aspectele la nivel european. Suntem de acord ca Germania să stabilească orice lege, dar efectele să nu depășească granițele țării. Pentru firmele românești de transport măsura înseamnă personal suplimentar pentru raportare, costuri mai mari, fără ca șoferii să câștige suplimentar și pericolul de a fi excluse din competiție”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

Ambasadorul Republicii Federale Germania în România a promis că va face toate demersurile pentru ca UNTRR să primească răspunsuri concrete, dar și să faciliteze întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Muncii din Germania pentru a stabili dacă diurna intră în calculul salariului minim. O hotărâre a Curții Europene de Justiție (CEJ) din data de 12.02.2015 privind soluționarea unui litigiu de muncă la nivel european, arată că diurna destinată să asigure protecția socială a lucrătorilor detașați dintr-un Stat Membru A, compensând inconvenientele cauzate de detașare, care constau în îndepărtarea persoanelor interesate de mediul lor obișnuit – este parte a salariului minim din Statul Membru B în care a avut loc detașarea.

UNTRR consideră că același principiu se poate aplica și în calcularea diurnei acordate șoferilor români ca parte a salariului minim al acestora pentru transporturile internaționale efectuate în Germania.

În cadrul întâlnirii de la Ambasada Franței în România, delegația UNTRR s-a întâlnit cu Catherine Suard, Consilier de Rang I în cadrul ambasadei. La fel ca în cazul Germaniei, UNTRR a semnalat faptul că impunerea unui salariu minim de 9,61 euro/oră pentru transportatorii români este o măsură abuzivă, cu consecințe grave în cadrul pieței de transport europene.

Delegația UNTRR și-a arătat și nemulțumirea asupra deciziei autorităților franceze de a aplica amenzi șoferilor estici pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina vehiculului, deși nu au fost publicate normele de aplicare ale legii publicate în iulie anul trecut, dar și a violențelor de anul trecut din parcări asupra camioanelor din România și Polonia.

Doamna Suard a condamnat actele de violență îndreptate asupra transportatorilor din România și Polonia. Totodată, oficialul francez a recunoscut faptul că există o interdependență economică între Franța și România și că va transmite solicitările mai departe, astfel încât să se facă evaluări asupra impactului acestor legi asupra operatorilor economici din afara Franței.

La protestele de la ambasadele Germaniei și Franței au participat reprezentanții a aproape 50 de companii de transport locale. România este cea de-a doua țară din UE unde se organizează un astfel de protest, după Polonia.

proteste untr ambasada

406 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*