Breaking news

STS nu a fost în stare să localizeze apelul supraviețuitorilor accidentului aviatic de la Baliș

loading...

STS, Serviciul de Transmisiuni Speciale, nu a fost în stare să localizeze locul de unde s-a efectuat apelul telefonic la 112 de către un medic supraviețuitor al accidentului aviatic din Cluj.

sts localizare apel supravietuitori accidentAutoritățile locale din Cluj și-au dat cu stângul în dreptul și au orbecăit prin munți după epava avionului unde se aflau supraviețuitorii. Cinci ore le-a luat salvatorilor de la Salvamont Cluj să ajungă la locul tragediei. Și asta ”grație” STS care nu a fost în stare să ofere date certe cu privire la locul unde se prăbușise aeronava. STS  Cluj a trimis trei coordonate, din păcate toate erau la depărtare de 7 și 14 kilometri de locul unde se prăbușise avionul.

Salvamontistul clujean Codrin Roman spune că: După ce am fost sunați de la dispecerat de la 112, n-am pus în fața hărții. Avem niște programe de calculator cu hărțile zonei și vedere satelit sau terestră sau topografică. Prima întrebare — localizarea, care a fost făcută de cei de la dispecerat, adică triangulația unui telefon GSM. După cum știți, un telefon se poate depista de unde se vorbește printr-o metodă numită triangulație. Prima informație clară a fost că s-a prins pe un turn de GSM din Cluj, mai exact stâlpul de la Giurcuța, care era poziționat undeva aproximativ pe granița de județ între Cluj și Alba, în Munții Gilăului. Asta a fost prima localizare. Iar a doua localizare s-a făcut efectiv verbal. Am vorbit chiar eu personal cu doctorul din avion care era cel mai viabil să zic așa, care a reușit pe baza unui telefon mobil, prin aplicația Google Map, și ne-a putut zice ce vede pe harta respectivă.

Fără STS, fără GSP și google maps, un pădurar din zonă a reușit să ajungă la locul tragediei împreună cu trei localnici, într-o oră de când au aflat de la televizor de accident. Pădurarul a fost salvatorul celor cinci supraviețuitori, întrucât cei de la Salvamont au ajuns abia după 5 ore de la prăbușirea aeronavei, timp în care Adrian Iovan și studenta la medicină și-au pierdut viața.

Când am văzut la televizor, că prima dată au zis Beliș Fântânele, pe urmă Poiana Horii, și ne-am mobilizat. Am mobilizat toată partea asta de vest să plece înspre pădure sus. Pe partea aia au plecat vreo două sute de oameni și aici urma să plecăm și noi toată noaptea“, a declarat Nicolae Onețiu, unul dintre pădurarii care au participat la căutări.

STS refuză să comenteze de ce a trimis trei rapoarte greșite privind localizarea semnalului GSM și în mod neoficial dă vina pe compania de telefonie mobilă care i-a fi trimis datele și spune că din cauza existenței unei singure celule în zonă, nu s-a putut realiza triangulația și astfel nu s-a realizat localizarea cu precizie a avionului prăbușit.

Avionul de tip BN 2, aparținând Școlii Superioare de Aviație, avea o vechime de 40 de ani și nu mai fusese folosit de un an de zile. În avion se aflau cinci pasageri, pilotul și copilotul, iar zborul a fost făcut în scop umanitar pentru a se preleva organe de la un bărbat de 60 de ani aflat în moarte clinică la Spitalul din Oradea.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata