Breaking news

Șoferul autocarului care a curmat viața a 17 români, era conducător de tir, iar cel de-al doilea era polițist

loading...

Șoferul care conducea autocarul prăbușit în Muntenegru, avea în jur de 50 de ani și fusese înainte conducător de Tir, acesta și-a pierdut viața în accident. Al doilea șofer al autocarului este polițist și se află în stare gravă internat în spital.

conducatori autocar romani muntenegruSupraviețuitorii tragicului accident, spun că șoferul avea viteză mare la ieșirea din tunel și că nu a avut nicio intenție de frânare.

N-a schiţat nicio intenţie de frânare. Autobuzul plin cu turişti români s-a îndreptat direct spre prăpastie”, a declarat pentru Digi24, un bărbat din Muntenegru, martor la accident.

Autocarul cu 47 de români a căzut într-o prăpastie adâncă de aproximativ 40 de metri, imediat după ce a ieșit dintr-un tunel. Înainte de a cădea în prăpastie, autocarul a acroșat un copil din Muntenegru, care staționa împreună cu tatăl său pe marginea drumului la ieșirea din tunel. Din fericire, copilul nu a fost grav rănit.

În câteva clipe, cei 47 de pasageri se zdrobeau cu autocarul de stânci. În goana nebună, vehiculul a ucis şi un om aflat pe marginea drumului. 18 cetăţeni români si un muntenegrean din autocar au murit și ei, iar 28, toți români, au fost răniţi.

Noi ne-am şi gândit de ce trebuie să meargă aşa. Când am vrut să spunem, ne-am oprit într-o balustradă şi de acolo am căzut cu autocar cu tot, într-o prăpastie, mare, mare de tot”, a explicat alt supraviețuitor.

Peste autocarul prăbuşit în prăpastie, a căzut o stâncă, lucru care a făcut şi mai grea munca salvatorilor. Martorii tragediei au sărit imediat în ajutorul românilor până la venirea echipelor de intervenţie.

Al doilea șofer al autocarului, în vârstă de 45 de ani, este angajat al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, la Serviciul de Logistică.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei, Alexandru Niculae, a declarat, marţi, că subofiţerul care lucra şi ca şofer pe autocarul prăbuşit în Muntenegru nu şi-a anunţat superiorii că părăseşte localitate şi ţara, aşa cum prevede legea, şi nici că are un alt loc de muncă.

Agentul de poliție respectiv este posesor al permisului de conducere din anul 1989, având categoriile BE, CE, DE și al atestatului profesional eliberat de ARR București la data de 17.03.2012 cu valabilitate până la data de 16.03.2017, fiind cunoscut ca un bun profesionist.

Agentul de poliție are 45 de ani, este căsătorit și are un copil. Este angajat în cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București din aprilie 1991 în cadrul structurilor de ordine publică, ulterior din anul 1994 a activat în cadrul structurilor de intervenție rapidă, iar din anul 2000 în structurile de logistică, în funcția de conducător auto”, se  precizează în comunicatul de presă al Poliției Capitalei.

Directorul firmei de transport Gregory Tour care opera autocarul prăbuşit în Muntenegru, Ştefan Grigore, a declarat anterior că autovehiculul avea toate verificările tehnice la zi, iar cei doi şoferi aveau experienţă de cel puţin zece ani, fără niciun incident până acum.

Grigore a mai spus că firma face acest traseu din Muntenegru de cel puţin şapte-opt ori anual, iar unul dintre şoferii de pe autocarul respectiv a făcut acest traseu de 20 de ori.

Accidentul s-a produs la Grlo, pe o şosea dintr-o regiune montană la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.

29 de răniţi au fost scoşi de echipele de salvare din râpă şi transportaţi la spitalul din Podgorica. Toate salvările disponibile la acea oră au fost trimise la locul accidentului, iar un elicopter a coordonat acţiunea de salvare din aer.

Adjunctul Poliției din Podgorica a confirmat pentru jurnaliștii români, faptul că șoferul care conducea autocarul, a decedat iar cel de-al doilea șofer se află internat în spital, în stare gravă.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata