Sindicaliștii din învățământ cer sprijinul Avocatului Poporului

loading...

Sindicatele din învăţământ nu au ajuns la nici un rezultat în urma negocierilor purtate cu Ministerul Educaţiei referitoare la reducerea cu 15.000 de posturi. Sindicaliştii sunt însă hotărâţi: au declarat măsurile impuse de minister ca neconstituţionale şi au cerut sprijinul Avocatului Poporului.

avocatA doua rundă de negocieri între federațiile sindicale din învățământ și Ministerul Educației a avut loc pe 12 ianuarie. Pentru început, ministerul a renunţat la două dintre măsurile propuse pentru eficientizarea reţelei şcolare. În urma discuţiilor, s-a stabilit să nu mai fie luate în calcul, la restructurarea posturilor, mărirea normei profesorilor cu peste 25 de ani vechime şi gradul I şi mărirea normei directorilor unităţilor de învăţământ.

În locul acestor două propuneri, ministerul a venit în sprijinul inspectoratelor şcolare judeţene pentru stabilirea reducerii de posturi cu alte opt propuneri: la nivelul unei comune să existe o singură şcoală; predarea educaţiei fizice la clasele primare să fie făcută de învăţători/institutori, fără a afecta însă normele titularilor; reorganizarea centrelor de execuţie bugetară la nivel local; încadrarea la numărul minim de ore prevăzute de actualele planuri-cadru; efectuarea orelor de laborator tehnologic cu întreaga clasă.

În învăţământul vocaţional, orele de cultură generală ar urma să se efectueze cu toată clasa, excepţie făcând orele de specialitate. Altă măsură oferită de minister este reducerea numărului de clase de seral, cu eventuale compensări prin învăţământul cu frecvenţă redusă.

La aceste ultime propuneri, se adaugă aceea formulată iniţial de minister, privind majorarea efectivelor minime de preşcolari şi elevi care permit dobândirea personalităţii juridice a unităţilor de învăţământ şi organizarea claselor I, a V-a şi a IX-a din unităţile de învăţământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de lege, de 30 de elevi.
Ana-Maria Obadă

419 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*