Se reiau lucrările la Autostrada Transilvania, la patru ani de la sistarea contractului cu Bechtel

loading...

După aproximativ patru ani de când au fost sistate lucrările la Autostrada Transilvania, ca urmare a rezilierii contractului cu compania americană Bechtel, Compania Națională de Autostrăzi anunță că s-a stabilit consorțiul câștigător care va relua în scurt timp, lucrările.

autostrada transilvaniaVești bune pentru transilvăneni, reîncep lucrările la celebra Autostradă Transilvania. Un consorțiu format dintr-o firmă spaniolă și patru firme românești, au câștigat contractul pentru Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș.

„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA anunţă că în data de 31.03.2015 a fost desemnat câștigătorul licitației pentru contractul de Proiectare și Execuție pentru Finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450), acesta fiind Asocierea CORSAN SA – CORVIAM CONSTRUCCION SA & SC CONSINIT SRL & SC ROAD CONSULTING & DESIGN SOLUTION SRL & SC VIA DESIGN SRL. Valoarea ofertei caștigătoare este de 701.000.000 lei fără TVA. Durata estimată a Contractului de proiectare și execuție lucrări este de 24 luni, la care se adaugă 30 luni perioada de garanție”, se arată în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

Contractul de execuție a autostrăzii Transilvania dintre Ministerul Transporturilor și firma americană Bechtel, a fost reziliat pe 3 august 2011 de către Ministrul Anca Boagiu.

Bechtel va termina cele două tronsoane pe care le are în lucru la un preţ redus cu 50 la sută faţă de valoarea iniţială iar statul român va avea libertatea să liciteze celelalte tronsoane cu oricine doreşte. “Compania Bechtel a înţeles că România nu e ţara în care poţi face chiar ce vrei. Statul român va licita celelalte 6 tronsoane, fără ca Bechtel să mai aibă nicio pretenţie. Standardul de cost pentru tronsoanele rămase este de 6,9 milioane de euro per kilometru. Economia pe care o face statul român (prin renegocierea acestui contract, n.n.) este de 6 miliarde de euro“, a spus Boagiu.

Bechtel va finaliza doar lucrările începute pe cele două secţiuni, 2B, Câmpia Turzii – Gilău şi 3 C, Suplacu de Barcău – Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 ai autostrăzii.

Costul total al autostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9 miliarde euro la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe baza contractului încheiat în 2004.

Din 2004 și până în 2011, Bechtel a finalizat doar 52 km de autostradă în jurul oraşului Cluj.

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 trosoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, după cum urmează:

Secţiunea 1A, Braşov-Făgăraş (53 km)
Secţiunea 1B, Făgăraş-Sighişoara (52 km)
Secţiunea 1C, Sighişoara-Ogra (56 km)

Secţiunea 2A, Ogra-Câmpia Turzii (36 km)
Secţiunea 3A, Cluj Vest-Mihăileşti (24 km)
Secţiunea 3B, Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km)

672 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*