România dă în judecată compania Volkswagen pentru a recupera un prejudiciu de peste 30 milioane euro

loading...

Statul român dă în judecată compania germană Volkswagen pentru a recupera un prejudiciu de peste 30 de milioane de euro, cauzat de softul care păcălea emisiie poluante. Anunțul a fost făcut joi de către, Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

romania - VolkswagenRomânia vrea 30 de milioane de euro de la Volkswagen, prejudiciu creat prin vânzarea a peste 105.000 de maşini ce ar avea emisii mai mari decât cele declarate.

Administraţia Fondului pentru Mediu a calculat prejudiciul cauzat statului român prin vânzarea aici a 105.303 autovehicule ale căror emisii poluante ar fi fost subevaluate, prin montarea unor dispozitive de manipulare a emisiilor.

Estimarea a fost făcută în absenţa informaţiilor oficiale de la compania germană, considerându-se că maşinile vândute ca Euro 5 erau de fapt Euro 4.

Dacă în urma furnizării datelor oficiale de către companie, se constată că sunt maşini care se încadrează în norma de poluare Euro 3, atunci prejudiciul va creşte.

Compania Volkswagen şi autoritatea de omologare din Germania sunt singurele care pot furniza datele privind emisiile reale ale maşinilor unde s-a intervenit cu softuri pentru subevaluarea emisiilor, au mai arătat reprezentanţii ministerului.

Ministrul Graţiela Gavrilescu a atras totodată atenţia că proprietarii celor peste 105.000 maşini din România dintre cele cu emisiile subevaluate nu au de ce să plătească nicio diferenţă la timbrul de mediu, întrucât ei au fost de bună-credinţă şi nu au nicio vină.

Maşinile Volkswagen cu probleme care au fost vândute în România ar putea fi rechemate în service de la 1 ianuarie 2016.

Registrul Auto Român a anunţat că verifică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentanţei Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.

Pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a lansat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.

Scandalul emisiilor poluante a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

Volkswagen va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor.

535 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • Doc
    8 October 2015 at 19:21 -

    Si cele 30 de milioane cerute de catre securistii de la AFM ce directie au? N-am vazut ca AFM sa planteze pomi!