Remus Pricopie: şcoala românească are nevoie de stabilitate, predictibilitate și de modernitate

loading...

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat luni, la deschiderea anului școlară, că învățământul românesc are nevoie de stabilitate, predictibilitate și de modernitate de adaptare la realităţile şi
nevoile societăţii contemporane.

remus pricopie - deschidere an scolarÎn loc de manuale pentru elevii din clasa I și a II-a, Ministrul Educației, Remus Pricopie le servește școlarilor, discursuri siropoase pline de mesaje optimiste privind învățământul românesc.

„Chiar dacă nu toate şcolile din România dispun, în acest moment, de acele condiţii materiale de care elevii unui stat european, la început de secol al XXI-lea, au nevoie, vă asigur că de dăruire şi de competenţă din partea dascălilor nu ducem lipsă. Pentru cei mai mulţi dintre profesori, şcoala reprezintă mediul de viaţă, locul unde şi-au petrecut cea mai mare parte a timpului, mai întâi ca elevi, apoi de partea cealaltă a catedrei, unde au slujit cu devotament zeci de ani. Societatea datorează un respect profund dascălilor, deoarece pentru noi, ca adulţi, cea mai valoroasă moştenire pe care o putem lăsa copiilor este instruirea şi formarea – în familie şi în şcoală. Cred cu tărie că şcoala românească are nevoie de stabilitate şi predictibilitate, dar, în acelaşi timp, are nevoie de modernitate, de adaptare la realităţile şi nevoile societăţii contemporane. Ea trebuie să fie atractivă pentru elevi atât prin formă, cât şi prin conţinut. De asemenea, ea trebuie să ofere fiecărui tânăr acele cunoştinţe, abilităţi şi competenţe necesare parcursului profesional pe care fiecare şi-l alege. În condiţiile în care revoluţiile din tehnologia informaţiei au demolat barierele dintre ţări şi au conectat oameni din toată lumea, economia actuală a ajuns să fie dominată de acele ramuri industriale care angajează o forţă de muncă tot mai instruită şi mai calificată. Prin urmare, de bunul mers al sistemului de învăţământ ar trebui să fie interesată toată lumea, deoarece şcoala pregăteşte specialiştii de mâine din orice domeniu. Practic, succesul nostru ca naţiune depinde de abilitatea de a educa tânăra generaţie, cel puţin la nivelul la care se practică în ţările dezvoltate la care trebuie să ne raportăm”, a declarat Remus Pricopie.

Ministrul Educației mai spune că: Pentru a reuşi în acest demers obligatoriu, trebuie să înţelegem că scopul şcolii nu este acela ca, la finalul ciclului de învăţare, să avem o ierarhie a elevilor de care să ne bucurăm, atunci când ştacheta este sus sau, dimpotrivă, să ne alarmăm, atunci când nivelul de pregătire coboară. Menirea şcolii este aceea de a oferi tinerilor şanse egale în viaţă. În acest sens, performerii sistemului educaţional trebuie stimulaţi şi încurajaţi, dar, în acelaşi timp, cei aflaţi în dificultate, cei care se confruntă cu probleme materiale sau nu au un acces facil la şcoală, trebuie sprijiniţi. Educaţia are un rol social major. Prin modul în care se raportează la elevii cu risc de abandon, la cei care provin din familii fără posibilităţi materiale sau din zone mai puţin dezvoltate economic, prin modul în care îi tratează pe elevii care nu reuşesc să treacă din prima un examen, şcoala reglează de fapt raporturile sociale. Şi toate aceste raporturi sociale au şi implicaţii economice. Iată de ce trebuie să dăm dovadă de responsabilitate şi, fără a face rabat de la calitate, să oferim elevilor care încep, astăzi, şcoala cât mai multe şanse şi oportunităţi de dezvoltare personală şi profesională. România doreşte să ofere şanse corecte în viaţă fiecărui cetăţean. Însă, toţi participanţii la actul didactic – profesori, elevi şi părinţi – trebuie să fie conştienţi de faptul că doar o educaţie solidă le conferă libertatea de a alege ce vor să facă în viaţă.

531 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*