Breaking news

Victor Ponta a șters datoriile CFR Marfă

loading...

Privatizare cu dedicație la compania de stat CFR Marfă, unde Ponta a șters datorii de 400 de milioane de euro dar doar după ce s-au depus ofertele de privatizare.

ponta - cfr marfaMinisterul Transporturilor a schimbat regulile în timpul jocului în ceea ce privește privatizarea CFR Marfă.

Premierul Ponta a decis să șteargă peste noapte, datorii de 400 milioane de euro ale companiei CFR Marfă, aflată pe picior de privatizare.

Ștergerea datoriilor companiei feroviare nu a fost anunțată de Ministerul Transporturilor înainte de a se începe procedura de privatizare, ci doar acum când se apropie de final și când în cărți sunt două companii românești.

Lucru ce ridică multe semne de întrebare. Întrucât dacă datoriile ar fi fost șterse înainte de începerea procedurii de privatizare, CFR Marfă ar fi fost mult mai atractivă pentru alte companii internaționale care ar fi depus oferte de achiziție a 51% din acțiuni.

Ștergerea datoriilor pare să fi fost făcută în cârdășie cu Băsescu, întrucât Grup Feroviar Român, interesat de privatizarea CFR Marfă este reprezentat de afaceristul Gruia Stoica, cunoscut ca un apropiat al regimului Băsescu.

Firma care va reuși să câștige va trebui să depună o garanție de 36 milioane de lei într-un cont escrow.

Mai mult, una dintre cele două companii rămase în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, S.C. Grup Feroviar Român SA, a primit cu două zile înainte de anunțul Ministerului Transporturilor, o garanţie în contul statului de 194 de milioane de lei din partea EXIMBANK, unde statul român este acționar majoritar.

Reprezentanții EXIMBANK susțin însă că nu este nimic în neregulă la mijloc, garanția fiind acordată de fapt pentru oferta depusă de către SC Grup Feroviar Român SA pentru achiziționarea companiei bulgărești BDZ Cargo.

Decizia de ștergere a datoriilor vine la câteva zile de când Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a declarat că potrivit unor verificări s-a constatat că cel puțin 100 de vagoane ale companiei, sunt de negăsit.

Prețul unui vagon de tren variază între 60.000 și 100.000 de euro. Astfel că paguba CFR Marfă este de circa 10 milioane de euro.

În luna martie, chiar înainte de prima procedură de privatizare a companiei, CFR Marfă a vândut la fier vechi 1000 de vagoane, pe care a primit în jur de 2,5 milioane de euro.

În prezent se estimează că parcul CFR Marfă mai numără doar 39.000 de vagoane, deși după 1990, compania avea circa 140.000 de vagoane de marfă.

Grup Feroviar Român, Omnitrax INC şi Asocierea SC Transferoviar Grup şi Donau – Finanz Gmbh sunt firmele calificate în etapa de negociere a privatizării CFR Marfă.

Cele trei companii sunt în cursa de preluare a 51% din acțiunile CFR Marfă, contra sumei minime de 138 de milioane de euro.

Prețul este infim de mic, întrucât numai cele 900 de locomotive ale CFR Marfă valorează peste un miliard de euro.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata