Primăria Capitalei a refuzat să acorde autorizaţie pentru ca transprotatorii să protesteze împotriva lui Macron

loading...

UNTRR a solicitat Primăriei Capitalei aprobarea pentru organizarea unui protest cu ocazia vizitei oficiale a Președintelui Franței Emmanuel Macron la București. Însă Primăria Capitalei a refuzat să îşi dea acordul fapt ce a atras nemulţumirea transportatorilor.

camioaneUNTRR este revoltată că autoritățile române au respins cererea de protest împotriva protecționismului francez, restricționând transportatorii români să transmită un mesaj Președintelui Franței Emmanuel Macron, cu ocazia vizitei pe care o efectuează în România pentru promovarea interesului Franței

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR se arată indignată de faptul că autoritățile române au respins cererea de protest din fața Palatului Cotroceni și în orice altă zonă care are legătură cu ocazia vizitei oficiale pe care Președintele Franței Emmanuel Macron o va realiza în țara noastră pe 24 august 2017, cu scopul de a-și îndeplini promisiunile pe care le-a făcut în campania electorală, de a apăra interesele companiilor și lucrătorilor francezi, prin restricționarea accesului celor din Est pe piața franceză. Reamintim faptul că Președintele francez Emmanuel Macron este inițiatorul loi Macron, legea protecționistă prin care Franța impune plata salariului minim francez și măsuri administrative împovărătoare transportatorilor români și estici, în scopul eliminării acestora de pe piața franceză și europeană de transport internațional. Această decizie dovedește încă o dată că autoritățile din România nu sprijină economia românească, iar cei care ne conduc nu înțeleg că cetățenii acestei țări au și drepturi, nu doar obligații. În condițiile în care autoritățile române au avut o lipsă de reacție și soluții în fața unor state precum Franța, Germania sau Austria, care au impus un salariu minim în transporturile rutiere, prin încălcarea suveranității unui Stat Membru UE față de alt Stat Membru, acum nici măcar un mesaj nu ne lasă să transmitem. UNTRR înțelege că decizia luată astăzi este dincolo de nivelul comisiei reunite la Primăria Capitalei, însă este inacceptabil cum statul împiedică cetățenii să meargă pe stradă și să se exprime liber. O astfel de mentalitate este veche și nedemocratică, dar specifică unei țări vasale aderate la UE și care nu își dă șanse de integrare.“, se arată în comunicatul de presă al UNTRR, remis exclusivNEWS.ro.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR a solicitat Primăriei Capitalei aprobarea pentru organizarea unui protest cu ocazia vizitei oficiale pe care Președintele Franței Emmanuel Macron o va realiza în țara noastră pe 24 august 2017.

Protestăm deoarece Franța dorește blocarea pieței unice și libere de transport rutier din Uniunea Europeană prin promovarea unei politici neoprotecționiste. Președintele francez Emmanuel Macron este inițiatorul loi Macron, legea protecționistă prin care Franța impune plata salariului minim francez și măsuri administrative împovărătoare transportatorilor români și estici, în scopul eliminării acestora de pe piața franceză și europeană de transport internațional. Sperăm ca Primăria Capitalei să accepte cererea noastră de protest, iar autoritățile române să apere interesul României și al industriei românești de transport rutier”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

Aproximativ 100.000 de conducători auto lucrează în Vestul UE și aduc peste 2 miliarde de euro anual în România, iar firmele de transport rulează circa 6 miliarde de euro anual. Suntem consternați să constatăm că autoritățile din România tratează cu indiferență interesele oamenilor și firmelor din România, spre a-l încânta 90 de minute pe Emmanuel Macron, Președintele Franței, care se luptă pentru interesele Franței.

 

UNTRR consideră că prin aplicarea de către Franța a unui salariu minim în transporturi se încalcă suveranitatea unui Stat Membru UE față de alt Stat Membru și solicită autorităților române să intervină pentru suspendarea aplicării Legii Macron firmelor de transport rutier din România. Franța poate stabili salariul minim pentru angajații firmelor franceze.

Totodată, măsura de a interzice efectuarea odihnei săptămânale normale în cabina vehiculului pe teritoriul Franței este evident îndreptată împotriva transportatorilor străini, pentru că în mod normal șoferii francezi își vor efectua această perioadă de odihnă acasă.

Transportul rutier, prin natura sa, este o activitate cu un caracter mobil și transnațional. În acest context, Franța solicită șoferilor să doarmă la hotel deși nu dispune de suficiente facilități de parcare care să ofere în același timp și cazare și care să fie sigure pentru șoferii străini și marfa transportată. Reamintim numeroasele atacuri împotriva camioanelor române, poloneze și din Estul UE suferite de transportatorii noștri în ultimii ani în parcările din Franța.

 

Cu ocazia vizitei oficiale intreprinse de Presedintele Macron in Romania, Federatia Operatorilor Romani de Transport a transmis o scrisoare deschisa Domnului Presedinte Klaus Iohannes, cu rugamintea ca aceasta sa ii fie prezentata Presdintelui Frantei.

Avand ca tema „dumpingul social” mult trambitat si vanturat de catre presedintele francez, scrisoarea raspunde pe larg la doua intrebari majore, lansand la nivel european o provocare menita sa schimbe toatal abordarea tarilor ce impun masuri protectioniste si anume impunerea la nivel european a unui tarif minim/km.

Intrebarile la care raspunde scrisoarea deschisa sunt:

De ce firmele de transport din România sunt tot mai prezente în Europa, deci şi în Franţa?

Rapunsul in sinteza:

„Pentru a lucra în sectorul transporturilor rutiere, pentru supermarketuri (procent semnificativ de acţionariat francez) , tariful oferit este de 0,61 – 0,65 euro/kilometru la camioanele mari şi de 0,25 euro/kilometru la cele de mică capacitate de transport. Acest tarif este umilitor, generează pierderi, induce şi încurajează metode ilegale de lucru…aşa că transportatorii români au fost obligaţi să plece în alte zone să-şi găsească de lucru. Asta doar pentru că la ei în casă este un musafir, cu o mare probabilitate de origine franceză, care a ocupat toate locurile la masă.”

De ce salariile conducătorilor auto români nu sunt la nivelul celor din Franţa?

Rapunsul in sinteza:

„Pentru că dacă şi firmele franceze înţeleg să plătească preţul corect către firmele de transport estice, preţ pe care îl plătesc deja către firmele de transport din Franţa sau statele din Europa de Vest, ar putea şi firmele din Europa de Est să plătească salarii la un nivel ridicat? Şi, astfel ar dispărea acest  dumping social.”

 

239 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*