Peste 100 de români au fost la un pas de moarte. Avionul în care se aflau a ratat aterizarea la Cluj

loading...

Peste 100 de români aflați într-o aeronavă a companiei Blue Air, și-au văzut moartea cu ochii. Joi dimineață, avionul a ratat aterizarea pe aeroportul din Cluj. Aeronava a ieşit cu 5-10 metri în afara pistei aeroportului din Cluj-Napoca.

aterizare ratata avion blue air clujUn avion al Blue Air, cu 116 pasageri la bord, care efectua o cursă charter de la Bucureşti la Cluj, a ieşit, joi, de pe pista Aeroportului Internaţional “Avram Iancu” din Cluj.

Directorul Aeroportului din Cluj, David Ciceo, susţine că, joi dimineaţă, când ningea, condiţiile de aterizare pe aeroport erau corespunzătoare şi că piloţii avionului care a ieşit de pe pistă le cunoşteau, adăugând că aceştia ar fi cerut să aterizeze întrucât nu mai aveau combustibil suficient.

“Avionul a ieşit de pe pistă pe o distanţă de circa 20 de metri. Condiţiile de aterizare pe aeroportul clujean erau bune, iar piloţii cunoşteau aceste condiţii. S-au luat măsuri conform standardelor internaţionale. Au ieşit de pe pistă ca să poată ateriza, dar condiţiile erau corespunzătoare. Era o frânare 3, în condiţiile în care frânare 1 înseamnă cea mai slabă, iar 5 cea mai bună. În condiţii de ninsoare, erau condiţii corespunzătoare de aterizare. Vizibilitatea era corespunzătoare pentru aterizarea pe aeroportul clujean, în cursul dimineţii, înainte de sosirea cursei Blue Air, au mai fost operate zboruri pe aeroportul clujean fără nicio problemă”, a spus David Ciceo.

Directorul Aeroportului Internaţional “Avram Iancu” a spus că în momentul aterizării avionului, utilajele aeroportului deszăpezeau, dar condiţiile de aterizare erau bune.

Însă, unii pasageri din avionul care a ieşit de pe pistă susţin că aceasta nu era curăţată de zăpadă.

Mihai Alexandru, pasager în avionul groazei, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că pilotul a aterizat foarte bine, dar avionul a alunecat: A fost o problemă cauzată de pista aeroportului care nu a fost curăţată de zăpadă. Când am coborât din avion, am văzut că era un strat de trei-patru centimetri de zăpadă. Pilotul a aterizat foarte bine, nici nu ne-am dat seama ce s-a întâmplat, dar apoi am văzut că am ieşit de pe pistă. A alunecat avionul şi s-a întors într-o parte. Eu merg la muncă în Spania, sunt şofer, cam ştiu cum stă treaba cu zăpada.

Un alt pasager, Adrian, a declarat, la rândul său, că de vină pentru incident sunt cei de la aeroport, care nu ar fi curăţat pista de zăpadă: Cred că stratul de zăpadă de pe pistă era de peste 10 centimetri, iar pilotul văzând că nu poate opri avionul l-a scos în afara pistei. După ce am coborât cu bine din avion au început cei de la aeroport să cureţe zăpada cu lopeţi.

Pasagerii avionului Blue Air, care sunt în incinta Aeroportului “Avram Iancu” din Cluj-Napoca, urmează să fie îmbarcaţi în autocare şi vor fi transportaţi la Sibiu de unde vor lua un alt avion spre Barcelona. Ei au primit câte un corn şi o sticlă cu apă din partea companiei.

Aterizarea avionului Blue Air care a ieşit cu 5-10 metri în afara pistei aeroportului din Cluj-Napoca a avut loc în condiţii meteo dificile, cu ninsoare şi zăpadă depusă pe suprafaţa pistei, dar în limitele admise pentru operare, a anunţat compania aeriană low cost.

Aeronava efectua zborul de tip charter numărul OB 9301 pe ruta Otopeni-Cluj-Barcelona iar la bord se aflau 110 pasageri şi 6 membri ai echipajului.

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a deschis o anchetă în acest caz.

La ora 08:05 LT, CIAS a fost informat despre producerea unui eveniment de aviație pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, în care a fost implicată o aeronavă aparținând companiei Blue Air – Airline Management Solutions, care la aterizare a depăsit pragul pistei, ieșind în zona de siguranță. Din primele informații primite nu au fost răniți și aeronava nu a suferit deteriorări. Evenimentul este investigat de o comisie CIAS, care în momentul de fată se deplasează spre locul producerii evenimentului. În conformitate cu capitolul 4 para. 4.1 din Anexa 13 OACI și Art. 9 alin. 2 al Regulamentului (UE) nr. 996/2010, CIAS a notificat Statele Unite ale Americii prin NTSB (ca stat proiectant și stat de fabricație al aeronavei), EASA, ICAO și DG-MOVE”, se arată în comunicatul oficial al CIAS, remis exclusivNEWS.ro.

606 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*