Pe 27 iunie CNADNR redeschide circulația pe Transfăgărăşan

loading...

Transfăgărășanul, celebrul drum din România care face furori în toată lumea, contribuind la dezvoltarea turistică a Munților Făgăraș, care împlinește anul acesta 41 de ani de la inaugurare, se redeschide circulației rutiere începând cu data de 27 iunie 2015.

TransfagarasanVești bune pentru românii care vor să meargă să vadă celebrul drum Transfăgărășan. De sâmbătă se poate circula cu mașina.

”În conformitate cu Regulamentul de funcționare al drumului național DN 7C – Transfăgărășan, indicativ AND 524/1995 – aprobat prin decizia nr. 91 din 08.09.1995 a Directorului General al Administrației Naționale a Drumurilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă utilizatorii că începând cu data de 27 iunie 2015 până la data de 31 octombrie 2015 circulaţia este deschisă pe drumul naţional DN 7C –  Transfăgărăşan, între km 0+000 localitatea Bascov, judeţul Argeş şi km 151+955 intersecţie cu drumul naţional DN1 Braşov – Sibiu, judeţul Sibiu”, se arată în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

Pe 20 septembrie 1974, se inaugura în România, Transfăgărășanul, cel mai spectaculos și dificil drum din Europa, situat la 2042 metri altitudine.

Transfăgărășanul, construit la inițiativa lui Ceaușescu, peste Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, a fost realizat în doar patru ani de zile, în perioada 1970 – 1974.

Transfăgărășanul face parte din Drumul Național 7C (DN7C) și este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, numit și „drumul din nori”,care leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania.

Şoseaua de mare altitudine are o lungime de aproape 92 de kilometri şi conţine un tunel, aflat la 2.042 de metri altitudine, ce străbate muntele Paltinul de la sud la nord, pe o distanţă de 887 de metri.

Pentru construirea Transfăgărăşanului au fost utilizate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundaţii, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 de lucrări transversale, 27 viaducte şi poduri şi s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.

Din cauza altitudinii la care se află drumul este practicabil doar patru luni de zile pe an. Circulația pe Transfăgărășan se închide de obicei în fiecare an, la 1 octombrie.

Participanţii la trafic sunt rugaţi să respecte semnalizarea rutieră existentă, în contextul în care pe acest traseu sunt restricţii şi zone periculoase după cum urmează:

Sectoare cu pericol de caderi de pietre:

  • km 57+100-km 57+600 km 92+000-km 93+000
  • km 62+000-km 64+000 km 110+000-km 111+000
  • km 73+300-km 73+700 km 114+000-km 116+000
  • km 80+000-km 81+500 km 117+100-km 117+500
  • km 82+700-km 83+000 km 118+000-km 118+200
  • km 84+000-km 85+000 km 119+200-km 119+500
  • km 87+000-km 88+000 km 124+500-km 126+000
  • km 90+000-km 91+000 km 128+500-km 129+500
  • km 75+000-km 77+900 km 132+700-km 132+800

Pe aceste sectoare de drum nu se recomandă staţionarea.

Pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 130+800 (Bâlea Cascadă) se interzice circulaţia pe timpul nopţii, între orele 21:00 – 07:00.

1420 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*