Noi condiții de eliberare a certificatelor de producător agricol

loading...

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a susținut luni, o conferință care a avut ca temă schimbările intervenite ca urmare a aplicării Legii 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței produselor din sectorul agricol.

piata legumeAstfel, după intrarea în vigoare a legii anul trecut, producătorii și autoritățile publice au avut la dispoziție o perioadă de 180 de zile pentru solicitarea și, respectiv, eliberarea atestatelor de producător și a carnetelor de comercializare.

„Scopul acestei legi este de a-i proteja pe producători și pe consumatori deopotrivă. Pe de o parte, consumatorul va ști ce cumpără, va cunoaște proveniența mărfii și nu va putea fi înșelat. Pe cealaltă parte și este foarte important acest aspect, producătorul adevărat este beneficiarul direct al aplicării acestei legi, pentru că este încurajat să își comercializeze direct marfa, pentru a obține venituri mai mari, și vor fi eliminați din piață cei care vând fără acte în regulă. Trebuie clarificată și o altă chestiune: nu există, la nivelul Guvernului, nici măcar discuții referitoare la dubla impozitare a producătorilor agricoli”, a declarat Daniel Constantin.

Obținerea atestatului de producător și a carnetului de comercializare a produselor agricole se face urmând pași simpli. Astfel, producătorul agricol se duce la primărie, unde solicită eliberarea celor două documente, la fel cum cerea și eliberarea certificatului de producător.

Primăria este obligată prin lege fie să elibereze documentele solicitate de agricultor în termen de 5 zile de la înregistrarea cererii, fie să motiveze de ce nu le poate elibera.

După înregistrarea cererii formulate de producător, primăria trebuie să realizeze o serie de verificări. În cadrul primăriei există o persoană desemnată care se ocupă de Registrul Agricol.

Aceasta, împreună cu reprezentanții formei asociative înregistrate și recunoscute de către MADR de pe raza comunei în care își desfășoară activitatea fermierul, iar în cazul în care nu există asociații sarcina revine Camerei Agricole sau Direcției Agricole Județene, verifică dacă producătorul deține sau nu teren pe care cultivă legume sau cereale (în funcție de produsele pentru care solicită eliberarea celor două documente) sau dacă deține animale. Ulterior, în funcție de rezultatul verificărilor, i se eliberează producătorului cele două documente.

De asemenea, primăria centralizează cererile primite de la producători și le transmite Consiliului Județean. Pe baza solicitărilor comunicate de primari, consiliile judeţene/Consiliul General al Municipiului Bucureşti solicită Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională” – S.A. tipărirea necesarului de carnete de producător.

După ce le primește de la consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti, primăria eliberează documentele producătorilor, contra cost, stabilirea acestuia fiind în sarcina autorităților locale.

354 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*