Nelu Iordache, prietenul lui Udrea, jaf de 100 de milioane de euro la Transalpina

loading...

Nelu Iordache, patronul companiei Romstrade, a dat un tun de 100 de milioane de euro la modernizarea DN 67 C Transalpina. Anunțul a fost făcut de Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga.

elena udrea - nelu iordache - transalpinaNelu Iordache, prietenul Elenei Udrea, a luat 100 de milioane de euro de la CNADNR și a făcut lucrări de mântuială la Transalpina.

Narcis Neaga susţine că firma ROMSTRADE a fost acţionat în judecată, iar statul român încearcă acum să recupereze prejudiciul.

Am demarat procedura de reziliere a contractului cu firma care s-a ocupat de Transalpina. Am acţionat în judecată constructorul, pentru că doar aşa poate fi reziliat contractul. Asta după ce am realizat două expertize foarte importante: o expertiză tehnică şi una contabilă. Pentru prima dată spun public treaba aceasta: expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Este o sumă foarte mare. (…) Reprezintă lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată şi lucrări plătite şi neefectuate. Urmează să defalcăm cât la sută din această cifră înseamnă lucrări plătite şi neefectuate şi cât înseamnă degradări. Transalpina e o afacere încâlcită. Plus că dacă noi ne apucăm să lucrăm la drum, trebuie să obţinem acordul de mediu. Ştiţi că lucrările s-au efectuat fără acord de mediu. Din primăvară, CNADNR va intra pe acest drum şi va pune în siguranţă drumul”, a afirmat Narcis Neaga.

Șeful Companiei de Drumuri a precizat că vor fi calculate şi pierderile suportate de cabanierii din zona tranzitată de Transalpina.

Urmează să calculăm şi pierderile pe care le-au suportat agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în zonă. Această cifră include doar aspectele tehnice ale drumului. Până la sfârşitul anului avem şi pierderile suferite de agenţii economici. Abia atunci putem vorbi despre o sumă globală. De regulă, în companie s-a calculat până acum impactul asupra drumului, dar noi vrem să schimbăm această abordare, pentru că impactul nu este doar asupra asfaltului sau asupra pietrei. Statul nu a încasat rovinietă, pentru că pe acolo nu au circulat maşini, iar cabanierii nu au putut să îşi folosească unităţile de cazare, iar asta înseamnă pierderi. Va fi pentru prima dată în companie când se face un asemenea calcul. (…) Aşteptăm o decizie a instanţei de judecată care să ne permită rezilierea contractului şi urmează preluarea drumului”, a mai spus directorul CNADNR, Narcis Neaga.

Contractul de execuţie lucrări de ‘Modernizare DN67C Bengeşti – Sebeş, km 0+000 – km 148+414′ încheiat între CNADNR SA şi SC ROMSTRADE SRL a fost suspendat încă din 5 octombrie 2012, în prezent antreprenorul SC ROMSTRADE SRL fiind în insolvenţă.

Nelu Iordache, firma Romstrade şi mai mulţi şefi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova au fost trimişi în judecată pentru fapte de corupţie privind lucrări de modernizare a 184 de kilometri din DN 67C Transalpina, potrivit DNA.

Nelu Iordache, administrator al societăţii Romstrade SRL, este acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave.

Directorul Departamentului Analize-Decontări al firmei Romstrade, Nicolae Dorel Mircea, a fost trimis şi el în judecată, sub acuzaţia de fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave.

Pentru aceleaşi infracţiuni a fost trimisă în judecată şi societatea Romstrade.

În acelaşi dosar vor fi judecaţi, pentru abuz în serviciu în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals, şapte angajaţi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, respectiv Constantin Şerban – director adjunct Investiţii, Ştefan Brânaru – director adjunct tehnic, Ion Dina, Marin Tudor – ambii diriginţi de şantier, Mihai Adrian Radu – şef Departament Reparaţii Capitale şi Investiţii, Ştefan Radu – şef Birou Investiţii şi Luchian Toma Panduru.

Dosarul va fi soluţionat de judecătorii de la Tribunalul Bucureşti.

Potrivit rechizitoriului procurorilor DNA, în perioada august 2009 – iunie 2010, în condiţiile executării lucrărilor de modernizare a drumului naţional DN 67 C Bengeşti – Novaci – Rânca – Obârşia Lotrului – Sebeş (Transalpina), pe o lungime de 184 de kilometri, în cadrul unui contract finanţat de DRDP Craiova, mai mulţi angajaţi ai direcţiei, respectiv diriginţii de şantier Ion Dina şi Marin Tudor, responsabilul cu derularea contractului, Luchian Toma Panduru, Mihai Adrian Radu, Ştefan Radu, Constantin Şerban şi Ştefan Brânaru, au certificat şi vizat, pentru a fi decontate, situaţii de lucrări fictive sau neexecutate şi materiale de construcţii care figurau că ar fi fost achiziţionate, încălcându-şi astfel atribuţiile şi sarcinile de serviciu.

Pentru ca angajaţii DRDP Craiova să aprobe plata lucrărilor neefectuate şi materialele de construcţie inexistente, Nelu Iordache, în calitate de administrator al Romstrade, societate care a primit contractul de executare a lucrărilor, l-ar fi determinat pe Nicolae Dorel Mircea să falsifice mai multe situaţii de lucrări şi facturile aferente.

Nicolae Dorel Mircea ar fi falsificat două situaţii de lucrări prin care s-a atestat în mod nereal că firma Romstrade ar fi executat lucrări la trei poduri, valoarea totală confirmată şi neexecutată fiind de 1.750.962 de lei. El ar mai fi falsificat şi o situaţie de lucrări în care a inclus aprovizionarea cu materiale de construcţii în valoare de 17.034.324,75 lei, documente pe care le-a depus la sediul DRDP Craiova, pentru a fi decontate mai multe facturi cu lucrări neexecutate şi materiale achiziţionate, au scris procurorii în actul de sesizare a instanţei.

Directorul de la Departamentul Analize – Decontări al Romstrade ar fi falsificat, de asemenea, mai multe situaţii de lucrări prin care s-a atestat, în mod nereal, că societatea comercială ar fi executat lucrări constând în “doborârea copacilor cu diametre mai mari de 40 cm” şi “scoaterea rădăcinilor şi a buturugilor cu diametre mai mari de 40 cm”, valoarea totală a plăţilor nelegale efectuate de DRDP Craiova fiind de 4.063.978,44 lei.

În acest fel, Compania Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a fost prejudiciată cu aproape 23 de milioane de lei, întrucât DRDP Craiova este o subunitate a acesteia. Banii au fost recuperaţi în cursul urmăririi penale, în urma solicitării procurorilor DNA, se mai arată în documentul citat.

Acesta nu este singurul dosar în care este implicat Nelu Iordache. Tot la Tribunalul Bucureşti se judecă, din 26 aprilie 2013, procesul în care Iordache este acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune, în legătură cu deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 de kilometri.

Procurorii au arătat, în rechizitoriul trimis instanţei, că Nelu Ioardache ar fi schimbat, fără respectarea prevederilor legale, destinaţia sumei de 31.519.960 de lei, reprezentând o parte din avansul încasat de la CNADNR SA de firma administrată de acesta pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 kilometri, lucrarea fiind finanţată în proporţie de 85 la sută din fondul de coeziune al Uniunii Europene. SC Romstrade SRL era societate lider a asocierii Romstrade SRL – Monteadriano Engenharia E Construcao SA – SC Donrep Construct SRL, care a încheiat contractul cu CNADNR.

Omul de afaceri Nelu Iordache se află, din 8 mai, în arest la domiciliu, după ce fost deţinut un an şi cinci luni în arest preventiv. Pe 17 noiembrie, Nelu Iordache merge în instanță pentru a cere judecătorilor să îi ridice controlul judiciar.

837 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*