Ministrul Transporturilor, în control pe șantierele autostrăzilor din Transilvania

loading...

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat, în zilele de 10 și 11 noiembrie 2016, mai multe vizite de lucru pe șantierele autostrăzilor din Transilvania: Gilău – Nădășelu, Târgu Mureș – Ogra și Suplacu de Barcău – Borș. 

autostrada-transilvania-lucruCei 9 km ai Autostrăzii Gilău – Nădășelu sunt aproape finalizați. Gradul de execuție până în acest moment este de aproximativ 90%.

Secțiunea Gilău – Nădășelu va putea fi dată în folosință după finalizarea lucrărilor la Podul peste Râul Someș și a Nodului Rutier Gilău. În acest moment, execuția lucrărilor pentru acest pod se află în licitație. Procedura va fi finalizată în decembrie 2016, iar câștigătorul va demara lucrările în primăvara anului 2017, dacă nu vor fi înregistrate contestații. Firma de construcții va avea la dispoziție 10 luni pentru realizarea lucrărilor.

În 2014, a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, însă, anulată. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În aprilie 2017, vor începe și lucrările la Nodul Rutier Gilău, după ce va fi încheiat procesul de licitație cu toate etapele aferente.

Pe Autostrada Târgu Mureș – Ogra:

  • Pe Lotul 1: Târgu Mureș – Ungheni, execuția lucrărilor este în curs de relicitare. În primăvara lui 2017, este estimată începerea efectivă a lucrărilor, dacă nu apar contestații.
  • Pe Lotul 2: Ungheni – Ogra, progresul fizic este de 15%. Termenul de finalizare a lucrărilor la acest lot este vara anului viitor.

Ministrul a mers și pe șantierul Autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș, acolo unde constructorul nu și-a respectat angajamentele contractuale, astfel încât CNAIR a emis  penalități în valoare de 75 milioane lei. Antreprenorul a demonstrat că se află în incapacitate financiară și organizatorică și a părăsit șantierul. Acesta a transmis o notificare prin care solicită rezilierea contractului.

„Soluția pentru ca acest proiect să poată fi finalizat este rezilierea actualului contract și lansarea unei noi licitații. De acum înainte, vom dezvolta parteneriate cu antreprenorii care demonstrează seriozitate și profesionalism, care respectă calitatea și bineînțeles termenele unui proiect”, a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

A fost iniţiată procedura de achiziţie publică pentru proiectele de infrastructură de transport din regiunea Moldovei

Ministerul Transporturilor sprijină Compania Națională de Administrație a Investițiilor Rutiere (CNAIR) în demararea proiectelor prioritare de infrastructură de transport pentru regiunea Moldovei. Astfel, a fost inițiată procedura de achiziția publică pentru revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (134 km), care va lega România de Republica Moldova.  Documentaţia de atribuire a fost transmisă la ANAP, care are un termen de 10 zile lucrătoare pentru verificarea acesteia.

Regiunea Moldovei va fi conectată cu Muntenia prin drumurile de mare viteză:

  • Ploieşti – Buzău (65 km);
  • Buzău – Focşani (81 km);
  • Focşani – Bacău (109 km);
  • Bacău – Paşcani (81 km).

În acest moment, a fost demarată deja achiziția contractelor de elaborare a studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru aceste drumuri. Documentația este în curs de verificare de către ANAP.

În plus, a fost ridicată suspendarea și în cazul contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Ditrău. De asemenea, Tronsonul Ditrău – Târgu Neamț (care va lega zona Moldovei de Transilvania) va fi supus procedurii de achiziție publică până la sfârșitul lunii noiembrie 2016.

Alte două proiecte care vor fi demarate pentru îmbunătăţirea infrastructurii în zonă sunt şi Varianta Ocolitoare a Municipiului Bârlad și Varianta Ocolitoare a Municipiului Suceava.

Mă bucur că deja am reușit să inițiem demersurile pentru mult așteptata autostradă ce leagă Moldova de celelalte regiuni ale României și România de Republica Moldova. Acesta este primul pas, dar – cred eu – și cel mai important, pentru a consolida infrastructura de transport și în zona Moldovei, ceea ce va determina dezvoltarea socio-economică a regiunii și legătura cu regiunile istorice ale țării: Moldova, Ardealul și Țara Românească. La împlinirea celor 100 de ani de la Marea Unire, vom avea multiple motive de sărbătoare, inclusiv interconectarea tuturor zonelor țării noastre prin infrastructura de transport “, a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

 Toate aceste proiecte vor fi licitate pentru Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic şi Autorizaţie de Construcţie astfel încât proiectantul să aleagă o soluţie cât mai bună fără să ţină cont de eventualele constrângeri (precum adoptarea unor soluții tehnice ieftine) din partea antreprenorului.

santier-lucru-autostrada-transilvania

660 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*