Breaking news

Ministrul Ramona Mănescu cere Comisiei de privatizare a CFR Marfă să lămurească problema cu GFR

loading...

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu cere explicații Comisiei de privatizare a CFR Marfă privind derularea procesului. Și asta după ce GFR amenință cu judecata și denunțarea contractului.

ramona manescu - cfr marfaRamona Mănescu, a cerut secretarului de stat Cristian Ghibu, președinte al comisiei de privatizare, și consultanților Deloitte și Musat și Asociații, ca în cursul zilei de luni 14 octombrie 2013, să transmită un punct de vedere fundamentat privind evoluția, momentul și pașii următori în privatizarea CFR Marfă.

Este datoria domnului Ghibu ca, împreună cu consultanții, să gestioneze acest proces de privatizare în favoarea statului român, care l-a învestit cu această responsabilitate, încă din februarie 2013, atunci când a fost numit la conducerea comisiei de privatizare și mai târziu în septembrie 2013, când a semnat contractul de privatizare cu câștigătorul licitației. Încă de la debutul mandatului de ministru i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu să se concentreze pe ducerea la bun sfârșit a procesului de privatizare”, a declarat Ramona Mănescu.

GFR spune că privatizarea CFR Marfă riscă să eșueze, din vina vânzătorului întrucât Comisia de privatizare a SNTFM Marfă se ascunde în spatele avizului Consiliului Concurenței pentru că nu și-a îndeplinit obligațiile. 

Grup Feroviar Român a înaintat, vineri, 11 octombrie, o cerere oficială către Ministrului Transporturilor, d-na Ramona Mănescu, prin care solicită implicarea directă și urgentă a ministrului, în vederea evitării unui eșec al privatizării CFR Marfă, care în acest moment pare iminent, având în vedere neîndeplinirea de către vânzător a obligațiilor pe care și le-a asumat în acest proces, până în prezent. În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care și-a îndeplinit până acum cu onestitate și la termen toate obligațiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credință, interesele și eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanță strategică pentru statul român. Cu toate acestea, GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eșecul unei licitații care ar afecta negativ mediul economic și ar descuraja investițiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susținerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situații”, se arată în comunicatul de presă al GFR, remis exclusivNEWS.ro.

GFR consideră că în acest moment, comisia de privatizare invocă termenul de obținere a avizului din partea Consiliului Concurenței drept motiv pentru un anticipat eșec al tranzacției, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin.

Mai mult, modul în care membrii Comisiei de Privatizare au înțeles să-și îndeplinească responsabilitățile este o dezamăgire pentru un investitor care a intrat în această licitație cu seriozitate și profesionalism și cu dorința de a investi într-o companie cheie pentru economia românească.

Grup Feroviar Român a notificat Consiliul Concurenței, care a admis notificarea, rezervându-și dreptul, conform legii, să solicite informații și date suplimentare, într-un interval de 20 de zile de la data notificării.

În schimb, eșecul vânzătorului de a obține o prelungire a termenului de finalizare a tranzacției, astfel încât acesta să permită obținerea avizului Consiliului Concurenței – în ciuda atenționărilor repetate ale acestei instituții privind termenul necesar analizei – face acum imposibilă încheierea în bune condiții a privatizării și desființează contractul de plin drept.

GFR spune că nu a solicitat niciodată vreo amânare a termenului de plată.

Cu regret trebuie să spun că până în ultimul moment, vineri, când am fost convocați de urgență la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilități, atitudinea comisiei a fost una pe care o considerăm inacceptabilă față de un investitor serios. Noi ne-am dus să discutăm și să căutăm soluții la problemele vânzătorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au făcut sunt absolut inacceptabile și nu pot fi luate în serios de o companie responsabilă, care a plătit deja 30 de milioane de euro pentru această privatizare”, afirmă președintele Grampet Group, Gruia Stoica.

GFR își exprimă întreaga disponibilitate de a face public conținutul contractului de privatizare și cu această ocazie solicităm în mod public Ministerului Transporturilor renunțarea la clauza de confidențialitate, pentru corecta și completa informare a opiniei publice.

Grup Feroviar Român subliniază faptul că își dorește în continuare finalizarea privatizării SNTFM CFR Marfă, însă nu consideră că acest lucru este posibil în condițiile în care vânzătorul dorește să se derobeze de responsabilitățile care îi revin și să forțeze cumpărătorul să accepte condiții abuzive, neconforme literei și spiritului contractului de privatizare.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata