Breaking news

Ministerul Transporturilor spune că nu i-a returnat niciodată garanția lui Gruia Stoica

loading...

Scandal la Ministerul Transporturilor din cauza garanției de privatizare a CFR Marfă, depusă de Gruia Stoica, în urmă cu jumătate de an. Șova spune că nu a returnat niciun leu acționarului GFR și că a făcut plângere penală in rem pentru că Raiffesisen Bank refuză executarea scrisorii de garanție.

cfr marfa - gruia stoicaDupă ce în presă au apărut informații care spun că Șova i-ar fi returnat garanția lui Gruia Stoica, Ministerul Transporturilor spune că nu i-a returnat niciodată garanția lui Gruia Stoica.

A existat o cerere a DIICOT la data de 28.01.2014, pe timpul mandatului ministrului Ramona Mănescu, prin care se solicită să se comunice dacă sumele de bani reprezentând garanția participării la licitația pentru privatizarea CFR Marfă au fost restituite lui Gruia Stoica, în ce cont și la ce dată, solicitându-se totodată depunerea garanției într-un cont al trezoreriei la dispoziția DIICOT, în cazul în care suma reprezentând garanția există încă în conturile Ministerului Transporturilor. Din motive care ne sunt străine, în timpul mandatului ministrului Ramona Mănescu nu s-au întreprins măsuri concrete de soluționare a cererii DIICOT. În momentul preluării mandatului de ministru al transporturilor de catre Dan Șova, la data de 5 martie 2014, una din primele acțiuni întreprinse a fost aceea de a se răspunde cererii DIICOT. În acest sens, a fost împuternicit secretarul de stat Buică Nicușor Marian pentru a lua toate măsurile necesare în ceea ce privește solicitarea DIICOT, fiind mandatat să analizeze și să soluționeze cererea DIICOT.„, se arată în  comunicatul de presă al Ministerului Transporturilor, remis exclusivNEWS.ro.

După care, Dan Șova, a convocat la data de 12.03.2014 o întâlnire cu reprezentanții direcțiilor de specialitate din minister, precum și cu membrii comisiei de privatizare, ședință în cadrul căreia direcțiile de specialitate și-au prezentat punctele de vedere referitoare la scrisoarea de garanție, trasându-se sarcini concrete.

Numai că între timp, secretarul de stat Buică Nicușor Marian și-a dat demisia pe 19.03.2014, fără a da vreo explicație.

Și în data de 19 martie, și în data de 20 martie, reprezentanții Ministerului Transporturilor au purtat corespondența cu DIICOT Iași pe tema scrisorii de garanție.

În data de 20 martie, Ministerul Transporturilor a transmis prin Exim Bank solicitarea de executare a scrisorii de garanție, însoțită de adresa oficială către Raiffeisen Austria în ceea ce privește executarea garanției.

Ministerul Transporturilor mai spune că: Executarea scrisorii nu se putea realiza decât prin Exim Bank, banca la care a fost depusă scrisoarea de garanție de către GFR. Deși Eximbank a întreprins toate demersurile legale, cu respectarea integrală a tuturor condițiilor impuse, Raiffeisen Bank a refuzat executarea scrisorii de garanție. Ulterior acestui refuz, ca urmare a primirii infirmării de la Eximbank, ministrul Dan Șova a dispus Corpului de Control al ministrului transporturilor efectuarea cercetărilor în cadrul direcțiilor implicate. Controlul este în desfășurare, iar în acest moment ne aflăm în curs de strangere a documentelor și de formulare a unei plângeri penale in rem către Parchetul General – DIICOT pentru a se cerceta dacă există culpa din partea Ministerului Transporturilor sau dacă refuzul Raiffeisen Bank este nelegal, și pentru a se proceda la eventuala tragere la răspundere a celor vinovați.

Însă ”bâlbâiala” de la Ministerul Transporturilor a făcut ca scrisoarea de garanție să expire pe 23 martie 2014, astfel că DIICOT nu mai are cum să pună sechestrul asigurator pentru cele zece milioane de euro.

În realitate la minister s-a ”tras” de timp pentru ca valabilitatea scrisorii de garanție să expire iar Gruia Stoica să își încaseze banii.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata