Mihai Necolaiciuc, 10 ani de închisoare pentru achizițiile ilegale de la CFR

loading...

Mihai Necolaiciuc a fost condamnat, miercuri, la 10 ani de închisoare cu executare în dosarul în care a făcut achiziții ilegale în perioada când era director la CFR, în valoare de peste 18 milioane de euro.

mihai necolaiciuc - cfrMihai Necolaiciuc a mai primit miercuri, încă zece ani de închisoare, care se adaugă la sentința de 4 ani și 6 luni de pușcărie, aplicată în octombrie 2014 de Curtea de Apel București.

Azi, Judecătoria Sector 1 a decis să-l condamne pe fostul șef de la CFR, la 10 ani de închisoare cu executare, pentru contractele de achiziţii ilegale de peste 18 milioane de euro.

Dosarul este de cinci ani pe masa magistraţilor Judecătoriei Sectorului 1, iar decizia poate fi atacată cu recurs la Tribunalul București.

Potrivit rechizitoriului, în perioada 2001-2003, Necolaiciuc a plătit din bugetul companiei, cu încălcarea legii, produse, bunuri şi servicii care, fie nu au fost deloc livrate, fie s-au dovedit necorespunzatoare calitativ şi nefolositoare companiei. Fostul şef al CFR a fugit din ţară în 2005 şi a fost prins de autorităţi patru ani mai târziu, în Statele Unite.

Mihai Necolaiciuc, fostul şef al CFR, care a falimentat compania de cale ferată, a fost condamnat pe 17 octombrie 2014, la 4 ani şi 6 luni de închisoare cu executare, de către Curtea de Apel București. Decizia este definitivă și executorie și vine după ce pe 7 ianuarie 2014, Judecătoria Sectorului 1 îl achitase pe Necolaiciuc.

Procurorii DNA spun că în cursul anului 2000, România a încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) un contract de finanţare pentru realizarea „Proiectului de reconstrucţie pentru eliminarea efectelor inundaţiilor”, contract ce viza reconstruirea infrastructurii afectate de inundaţiile din 2000 şi din anii anteriori.

În ceea ce priveşte CNCFR, finanţarea s-a acordat pentru efectuarea de lucrări de reconstrucţie şi/consolidare a liniilor de cale ferată în valoare de 34,3 milioane euro. Clauzele contractuale stipulau ca banii să fie utilizaţi exclusiv pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii şi pentru realizarea lucrărilor de natura celor menţionate anterior. Fondurile necesare rambursării împrumutului se asigurau de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Lucrărilor Publice şi Locuinţei”, arată DNA.

Necolaiciuc şi Olăeru şi-au încălcat atribuţiile de serviciu În aceste condiţii, potrivit procurorilor DNA, în perioada decembrie 2001 — ianuarie 2003, inculpaţii Mihai Necolaiciuc, în calitate de director general CNCFR, şi Viorica Olăeru, director al Direcţiei Economice din cadrul aceleiaşi companii, şi-au încălcat atribuţiile de serviciu şi, ignorând clauzele respectivului contract de împrumut, au utilizat suma de peste 8,6 milioane lei, aproximativ 2.755.000 euro, provenită din creditul acordat de către BEI, în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate.

„Concret, cei doi au avizat 66 de ordine de plată către 57 de societăţi comerciale fiind achitate, în mod preferenţial, bunuri şi servicii fără legătură cu proiectul (servicii de publicitate în presă, saci de folie, radiotelefoane HP, frigidere, echipamente aer condiţionat, salopete din doc, covoare PVC, calendare şi agende, etc.”, mai susţin procurorii DNA.

În vederea recuperării pagubei create, procurorii au dispus luarea măsurilor asiguratorii asupra bunurilor imobile, atât din România cât şi din SUA, aparţinând celor doi inculpaţi.

În 22 iunie 2009, în baza unui mandat internațional, Mihai Necolaiciuc a fost arestat de autorităţile judiciare din SUA şi, după derularea procedurilor de extrădare, la data de 1 martie 2011, s-a dispus extrădarea acestuia în România.

379 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • URMEAZA CFR CALATORI ?
    3 June 2015 at 14:32 -

    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai…
    Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca”
    Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat, in acest moment), Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif, etc?

    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?