Mașinile Volkswagen NU se mai înmatriculează în România. Mii de români sunt afectați de această decizie

loading...

Scandalul Volkswagen lovește în plin românii. Autorităţile române nu mai înmatriculează mașini cu această marcă. Iar Ministerul Mediului a anunțat că va cere Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme.

Volkswagen_PassatÎn România au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 autovehicule Volkswagen, dintre care 56.000 noi, iar RAR a blocat eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi Euro 5 diesel, nevândute, ale mărcilor Volskwagen.

Am solicitat reprezentanţilor din România aI grupului VW comunicarea imediată a datelor de identificare a vehiculelor care au fost echipate cu dispozitive de manipulare, cu motoare tip familia EA 189. Termenul a fost astăzi şi vreau să vă spun că este vorba de autoturismele grupului VW, Audi, Scoda şi Seat. De asemenea, în Germania a fost stabilită data de 7 octombrie pentru transmiterea către grupul VW a planului de măsuri şi a calendarului de implementare pentru remedieri ale neconformităţilor acestor autoturisme, sens în care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania să ne comunice aceste informaţii de îndată ce ajung în posesia lor”, a spus ministrul Transporturilor, Iulian Matache.

Ministrul Transporturilor a spus că RAR a blocat eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi Euro 5 diesel, nevândute, ale mărcilor Volskwagen (Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat), fiind vorba despre 300 de maşini aflate în stocurile dealerilor, care astfel nu mai pot fi înmatriculate în România până la rezolvarea problemelor.

În această situaţie se află motoarele Euro 5 diesel de 1.2, 1.6 şi 2 litri.

Autoturismele second-hand Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat cu soft de manipulare a emisiilor pot fi în continuare înmatriculate, indiferent dacă au fost cumpărate din România sau o altă ţară, întrucât acestea au fost, deja, înmatriculate anterior şi au carte de identitate.

O eventuală declasificare a maşinilor în cauză de la norma Euro 5 la Euro 4 ar putea fi luată doar după ce autorităţile române vor intra în posesia datelor pe care grupul Volkswagen le va transmite Ministerului Transporturilor din Germania.

Costurile pentru rechemarea maşinilor în service vor fi suportate integral de grupul Volkswagen.

Autorităţile române vor cere Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme, astfel încât cumpărătorii maşinilor nu vor fi afectaţi din acest punct de vedere, potrivit ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu.

“Niciun căteţean român nu va plăti diferenţa taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept Volkswagen în România. (…) Fiecare cumpărător de maşină a fost de bună credinţă. Nu este normal ca persoana respectivă să plătească din nou taxe pe mediu. După ce vom afla la ce normă de poluare au fost produse maşinile vom calcula diferenţa pentru taxa de mediu şi vom stabili cum ne vom îndrepta împotriva producătorului. Diferenţa de taxă de mediu va fi recuperată doar de la producător şi nu de la populaţie”, a declarat joi Gavrilescu.

Dealerii Volkswagen care vând maşini germane în România pot primi amenzi de până la 100.000 de lei pentru că au adus pe piaţă un produs neconform cu standardele, a declarat, joi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Marius Dunca.

”Eu amendez dealerul. Este treaba lui, cum şi într-un supermarket, dacă este vina lui, amendez supermarketul şi supermarketul se îndreaptă către producător. Producătorul este în Germania, nu pot să sancţionez producătorul”, a declarat Marius Dunca, întrebat de jurnalişti cum se implică ANPC în scandalul Volkswagen. El a precizat că amenda maximă este de 100.000 de lei.

În total, cinci milioane de maşini Volkswagen din toată lumea vor fi rechemate în service.

Dealerii Volkswagen care vând maşini germane în România pot primi amenzi de până la 100.000 de lei pentru că au adus pe piaţă un produs neconform cu standardele, a declarat, joi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Marius Dunca.

”Eu amendez dealerul. Este treaba lui, cum şi într-un supermarket, dacă este vina lui, amendez supermarketul şi supermarketul se îndreaptă către producător. Producătorul este în Germania, nu pot să sancţionez producătorul”, a declarat Marius Dunca, întrebat de jurnalişti cum se implică ANPC în scandalul Volkswagen. El a precizat că amenda maximă este de 100.000 de lei.

Peste 100.000 de maşini Volkswagen cu probleme, care au fost vândute în România, ar putea fi rechemate în service în perioada următoare, susţin surse din domeniul auto.

 

2326 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • cnusi
    2 October 2015 at 17:44 -

    Pacat, vroiam sa-mi iau si eu una pe post de afumatoare