Breaking news

Lucrările merg șnur la metrou. Sfânta Varvara sapă de zor în Drumul Taberei

loading...

Vineri, în prezența premierului Victor Ponta, s-a realizat legătura prin tunel între primele două stații ale magistralei de metrou din Drumul Taberei. Lucrările fiind grăbite cu 14 zile.

metrou - ponta - manescuPonta și Ramona Mnescu s-au dus vineri, în pelerinaj la Sfânta Vravara, mașinăria uriașă care sapă galeriile metroului din Drumul Taberei.

După 45 de zile de săpături, Sfânta Varvara a atins vineri, peretele stației Orizont. Victor Ponta a dat asigurări că peste aproximativ o lună va fi gata și tunelul pentru următoarea stație.

Voiam să asist alături de doamna ministru la un moment simbolic, cel în care practic legătura dintre cele două stații e făcută. Mă bucur foarte tare că lucrurile merg chiar mai repede decât erau prevăzute, banii sunt toți asigurați și e meritul Ministerului Transporturilor, al Autorității de Management pentru Programul European de Transport, că avem acum asigurate toate finanțările în plus față de ceea ce am dat de la buget”, a afirmat premierul Victor Ponta.

Premierul a dat asigurări că Ministerul Transporturilor va finanța în continuare toate investițiile începute: magistralele 4, 5 și 6 — spre aeroport, dar că managemenul va trece la Primăria Capitalei.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a mulțumit constructorilor că au reușit finalizarea înainte de termen a tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont.

Vreau să-i felicit pe toți cei implicați pentru modul sustinut in care inainteaza lucrarile – constructorii nu trebuie acum decât să continue lucrul și să mențină acest ritm. Mă bucur că au reușit să ajungă la prima stație mai devreme și vă asigur că voi urmări îndeaproape aceste lucrări și în continuare”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

Utilajul care a ajuns astăzi în stația Orizont va fi transferat în capătul opus al stației, după care va începe execuția tunelului către următoarea stație, Favorit. În cursul acestei luni urmează să fie pus în funcțiune și cel de-al doilea utilaj pentru săpat tuneluri.

Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi a tunelurilor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial  –“Transport”.

În august, Metrorex estima că termenul pentru darea în folosință a tronsonului de metrou Râul Doamnei — Eroilor 2 este începutul anului 2016. Totodată, compania preconizează că, la începutul anului 2014, se va finaliza structura stațiilor și tunelelor pe tronsonul menționat.

Potrivit Metrorex, suma alocată pentru anul în curs, până la această dată, a fost în valoare de 250.000.000 lei. Față de această suma alocată inițial, la ultima rectificare bugetară fondurile alocate proiectului Magistrala 5, Drumul Taberei-Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei — Universitate au fost suplimentate cu suma de 250.000.000 lei.

Pentru anul 2014 estimările sumelor, în limitele impuse prin scrisoarea cadru a Ministerului Finanțelor Publice, sunt în valoare de aproximativ 300.000.000 lei.

Acest proiect este finanțat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial—’Transport’.

Tronsonul 1 Drumul Taberei — Eroilor al magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, în lungime totală de circa șase kilometri, va avea 10 stații de metrou: Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Constructorul secțiunii Râul Doamnei — Eroilor este Asocierea Astaldi (Italia) — FCC Construccion (Spania) — Delta ACM (Romania) — AB Construct (Romania). Prețul contractului depășește 918,937 milioane de lei, fără TVA, potrivit site-ului Metrorex.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata