Kovesi, acuzată că a muşamalizat un dosar DNA în care era anchetat fostul soţ

loading...

Laura Codruţa Kovesi este implicată într+un nou scandal uriaş. După ce a scăpat basma curată cu plagiatul tezei de doctorat în care “specialiştii” au stabilit că Şefa DNA a plagiat “doar 5%”, şi după mega scandalul cu sufrageria lui Oprea şi înregistrările de la DNA în care cerea procurorilor să “decapeze instituţional ca să ajungă la domnul premier”, Kovesi trebuie să dea explicaţii în legătură cu dosarul instrumentat de DNA cu privire la Autostrada Sibiu – Orăştie în care apare şi numele fostului ei soţ, Eduard Kovesi.

kovesi lauraAutostrada Sibiu-Orăștie a fost inaugurată în turul doi al prezidențialelor din 2014, pentru ca Victor Ponta, pe atunci prim-ministru și candidat la președinția României, ar fi cerut să taie panglica la acel tronson de autostradă pentru a câștiga capital electoral. Ioan Rus, ministrul Transporturilor și Narcis Neaga, șef al CNADNR la acea vreme, au cerut constructorului italian să se facă luntre și punte și să se realizeze inaugurarea tronsonului de autostradă. La vreo zece luni de la inaugurare, șoseaua s-a crăpat, apoi s-a surpat. Autostrada a fost închisă și a început ancheta.

Rapoartele întocmite de Cositrans se refereau atât la nerespectarea proiectului, cât și la folosirea materialelor necorespunzătoare de către constructor. Corpul de Control al Ministerului Transportului a sesizat DNA, iar DNA a deschis un dosar. Au fost audiați, din ce se cunoaște, șefi din CNADNR precum Narcis Neaga sau Mircea Pop, reprezentantul consultantului și fel de fel de reprezentanți ai constructorilor din firmele românești și italiene. Pe la sfârșitul anului 2015, când mai multe declarații au început să ducă și spre Eduard Kovesi, fostul soț al Laurei Codruța Kovesi, ancheta DNA s-a oprit. Oficial, oprirea anchetei este pusă pe seama unei expertize financiar-contabile amănunțite, însă neoficial ar fi vorba atât despre implicarea lui Eduard Kovesi în acest dosar cât și despre unele vicii procedurale legate de relația de rudenie dintre unul dintre procurorii de caz și un angajat al părții române, situație speculată sau care urma să fie speculată de persoane cercetate în dosar. Este vorba despre Mihaela Morau Iorga, procurorul DNA de caz și soțul acesteia, Adi Constantin Iorga Moraru, jurist al CNADNR la vremea aceea.

Eduard „Bebe” Kovesi a vândut materiale de umplutură către constructorii de autostrăzi din zonă – pietriș, balastru, pământ de umplutură etc – direct sau prin intermediul unor firme înființate pe repede înainte de către alți afaceriști care nu au avut în viața lor treabă cu domeniul construcțiilor. De fapt, Kovesi nu a făcut altceva decât să se interpună în contractele de furnizare de materiale de construcții, pentru a asigura „spatele” și protecția firmelor de construcții, în schimbul unor milioane de euro, așa cum rezultă din datele contabile ale firmei Led Communications.

O parte a materialor din terasamentul autostrăzii au fost livrate de către Led Communications, firma de internet și televiziune prin cablu din Sibiu, deținută de către fostul soț al Laurei Codruța Kovesi.

Organizarea de șantier a celor de la Omaum Construct s-a făcut în incinta unei ferme dezafectate deținută de un om de afaceri din Sibiu, Mircea-Muc Pătru, prieten bun al lui Bebe Kovesi.

Unul dintre cei mai vechi angajați ai Omaum Construct, inginer: „Bebe Kovesi a apărut în șantier încă de la început… De câte ori n-a fost în șantier!?…Mai venea cu un prieten deal lui, unul Erik, care avea o firmă, Stone Company…Avea și o baracă în șantier, era una a lui Omaum, aia din mijloc a lui Kovesi și încă una a unui partener al lui Omaum… Dacă îl știa lumea??? Păi cum dracu’ să nu?!!…Led Communications dădea piatră la Impregilio și pământ pentru terasament… Când se factura, venea Led Communications cu Stone Company, facturau la Omaum, iar noi facturam mai departe la Impregilio. La fel a fost și la Lugoj și la Alba Iulia. De exemplu, la Sebeș, balastiera îi dădea lui Led Communications (Eduard Kovesi), Led dădea către noi și noi mai departe la beneficiar și tot așa, o caracatiță!”

Unul dintre cei mai vechi subcontractori ai lui Omaum: Am trimis documente despre terenul ăla la DNA. Led Communications ăsta era, că era ăla, fostul bărbat al lui Codruța Kovesi…Era intermediar…Led Communications lua balastru și îl factura lui Omaum. Spălau niște bani pentru că treceau cantități mult mai mari. Am trimis un dosar plin de foi de parcurs, cu cursele pe care le făceau ei pentru Led Communications…Led Communications nu avea niciun utilaj, era o firmă de comunicații din Sibiu, n-avea nicio treabă cu construcțiile. El factura lui Omaum și Omaum mai departe la Impregilio. La fel a fost și la Alba Iulia. Se lua balastru de la balastiera lui George, un prieten al lui Bebe, un fel de interlop. Se trecea prin Led Communications și apoi prin MJC (n.r. MJC Strade Infrastructuri, o altă firmă de construcții deținută de Borzea și Andrenacci) și ajungea la Pizzarotti. Puteau să ia direct de la balastieră, dar aveau nevoie să mărească cheltuielile…Când a băgat Borzea și MJCul în insolvență, Led Communications i-a facturat 7 miliarde vechi consultanță… Borzea și Andrenacci nu au avut niciodată vreun utilaj. Doar un laptop. La licitația de la Alba Iulia s-a folosit de documentele parcului meu auto. La fel și la Sibiu. E interzis să ai contract pentru autostradă pe fonduri europene și tu să nu ai niciun utilaj… Omaum numise șef de șantier pe unul Nelu Covaci, excavatorist, care lucrase pe la Euroconstruct…Cum naiba să nu-l cunosc pe Bebe Kovesi?! Venea în șantier și la Sibiu, și la Alba…Dascăl îi învăța ce să facă (pentru intrarea în insolvență), Dascăl îl îndruma și pe Kovesi, că și Kovesi a făcut o grămadă de măgării”, potrivit evz.ro.

DNA a trimis un drept la replică în care susţine că ancheta nu s-a oprit: Deși pe site-ul www.pna.ro există precizări privind „Autostrada Sibiu-Oraștie”, respectiv „procurorii anticorupție au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe cauțiune pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 23 decembrie 2015, față de inculpatul NEAGA NARCIS ȘTEFAN, la data faptei director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA (C.N.A.D.N.R.) (…)”, autorul articolului acreditează , în mod greșit, doar ideea că această cauză penală a fost abandonată. Prin urmare, maniera în care a fost prezentată această informație este incorectă, autorul articolului induce în eroare cititorii, prin acreditarea ideii că „Ancheta a fost oprită de DNA”, în condițiile în care dosarul respectiv este în lucru.

4074 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*