Klaus Iohannis și-a tras o purtătoare de cuvânt, băsistă

loading...

Klaus Iohannis își face echipă la Cotroceni cu băsiști. Prima în capul listei, în calitate de purtător de cuvânt, a fost aleasă, scriitoarea Tatiana Niculescu Bran. Cea care în 2012, la referendumul de demitere a lui Băsescu spunea că nu merge la vot întrucât alianța politică din care făcea parte și PNL, este ”arogantă şi iresponsabilă, și că îşi permite să-şi bată joc de toată lumea”.

basescu - iohannis - tatiana branDupă ce ”și-a luat țara înapoi”, Klaus Iohannis începe să-și formeze echipa de la Palatul Cotroceni, cu băsiști de prim rang, confirmând astfel că va merge tot pe mâna regimului Băsescu și implicit cu…Traian Băsescu.

Tatiana Niculescu Bran spunea în 2012 la referendumul de demitere a lui Traian Băsescu că nu va merge la vot pe motiv că USL este arogant și ăși bate joc de toată lumea.

Nu voi vota la referendum, din respect pentru mine însămi şi pentru inteligenţa oamenilor acestei ţări. Nu pot să răspund invitaţiei la vot lansate de o alianţă politică arogantă şi iresponsabilă, care îşi permite să-şi bată joc de toată lumea, în ţară şi în afara ei”, spunea Tatiana Niculescu Bran, în iulie 2012.

După referendum, când CCR încă nu validase rezultatul, Tatiana Niculescu Bran scria pe site-ul contributors.ro, un articol în care spunea de ce trebuie invalidat referenumul pentru ca Băsescu să revină la Cotroceni. Atacând din răsputeri Guvernul Ponta și pe Crin Antonescu.

”Suntem în secolul XXI. Guvernul unei țări membre a Uniunii Europene organizează un referendum. Să presupunem că demersurile parlamentare de suspendare a președintelui acelei țări ar fi fost legale, cinstite, în spiritul statului de drept, și că, pe căi legitime, s-ar fi ajuns la consultarea populației prin referendum. Cu două zile înaintea scrutinului, ministrul de Interne anunță că votul se va desfășura în condiții de deplină legalitate și ordine, pe baza listelor electorale permanente care au fost actualizate la zi. Referendumul are loc, ministrul de Interne declară că nu s-au semnalat nereguli majore, iar primul ministru felicită ministerul Administrației și Internelor pentru eficiență și corectitudine. Partidul care-l susține pe președintele suspendat semnalează însă încălcări grave ale legii și fraude electorale de proporții. Peste două zile, Biroul Electoral Central anunță că la vot s-a prezentat un procent de 46, 24% din cetățenii aflați pe liste. Cum e vorba despre un referendum privind demiterea președintelui ales al țării, rezultatul poate fi validat numai dacă prezența la urne ar fi fost de cel puțin 50% plus 1, din numărul alegătorilor înscriși pe liste. Condiția nefiind întrunită, rezultă că referendumul nu este valabil și validabil. Curtea Constituțională, autoritatea supremă de jurisdicție constituțională a țării, n-ar avea decât să constate în scris invalidarea referendumului prin vot popular direct și revenirea în funcție a președintelui suspendat. Nu se întâmplă însă așa. În timp ce susținătorii președintelui suspendat se îmbată cu rezultatul unei victorii efemere și renunță să-l conteste prezentând dovezile de fraudare, Curtea Constituțională se lasă târâtă într-o cavalcadă a cifrelor, declarațiilor și comunicatelor venite din partea guvernului ori a majorității parlamentare. Având toate pârghiile puterii politice și administrative, guvernul nu poate anula rezultatele referendumului pe care el însuși l-a organizat, dar atacă listele (avizate de același guvern) pe baza cărora s-a votat și propune efectuarea unui recensământ. Urmează trei săptămâni de dezbateri, în care capacitatea de judecată și discernământ a cetățenilor țării, ca și a reprezentanților Uniunii Europene, sunt puse la grea încercare : trebuie să accepte că nu se poate lua o decizie în privința referendumului până când guvernul nu actualizează listele electorale permanente folosite la referendumul deja consumat. Într-un final, Curtea Constituțională precizează că nu e vorba de actualizarea listelor, ci de listele actualizate la data referendumului. Precizarea nu împiedică desfășurarea, în continuare, a unui recensământ ad-hoc care urmează să producă cifre și consecințe asupra validării/invalidării referendumului. Așadar, după problema falsă a listelor, urmează problema derivată, la fel de falsă, a numărului cetățenilor înscriși pe liste. Aflăm, de altfel, că ministerul de Interne trimite acum Curții “o evaluare complexă” și cu surprize a cetățenilor care trebuie radiați din listele valabile la referendum, ceea ce ar trebui să schimbe procentajul prezenței la vot și să facă scrutinul validabil. Prin urmare, ca să fie corect, referendumul din 29 iulie ar trebui să se fi desfășurat, potrivit guvernului, pe baza unor liste electorale permanente modificate retroactiv, adică ilegale. Iar dacă listele folosite în ziua referendumului nu au fost corecte, atunci funcționarii publici care le-au întocmit trebuie să suporte consecințele și să petreacă un timp de gândire în pușcărie. Ce va face Curtea Constituțională ? Se va lăsa din nou atrasă în dezbateri aberante și inutile numai ca să mai acorde un răgaz guvernului care are interesul să prelungească suspendarea președintelui legitim până la alegeri ? Va căuta un răspuns la întrebarea absurdă: ce va fi fost să fie dacă numărul cetățenilor de pe liste și listele erau altele ? Va valida primul referendum retroactiv din istoria referendumurilor și a societăților democratice ? Sau va transfera o nouă amânare asupra propriei structuri și organizări ? Validarea sau invalidarea referendumului se face, potrivit legii, cu o majoritate de două treimi din numărul judecătorilor Curții. E nevoie, așadar, de 6 judecători, din cei 9, care să aibă curajul să (mai) fie independenți și să respecte rezultatele referendumului din 29 iulie. Un detaliu, util poate, în încercarea de a pricepe modul de funcționare al țării referendumului retroactiv : scrutinul a avut loc în aceeași țară în care parlamentul refuză să pună în aplicare voința poporului exprimată printr-un referendum din 2009, valid și validat de Curtea Constituțională, și care prevede reducerea numărului de parlamentari și parlament unicameral”, scria Tatiana Niculescu Bran pe 20 august 2012 pe site-ul contributors.ro.

După care, în același articol, actuala purtătoare de cuvânt a lui Iohannis, președinte PNL, spunea despre Crin Antonescu, pe atunci președinte PNL, că are discurs dictatorial: Și alt detaliu: locul președintelui suspendat a fost luat de un președinte interimar cu discurs dictatorial, care crede că referendumul a fost despre legitimarea lui în funcția de președinte și nu despre demiterea președintelui suspendat.

Iar despre Ponta, scrritoarea Tatiana Bran spunea că minte de îngheață apele: Și altul: șeful guvernului obișnuiește să mintă cu consecvență. Nu se știe dacă e vorba despre o maladie, un comportament deviant, o atitudine politică stângace sau o revoltă spontană față de oamenii care, în general, caută să-și respecte propriul cuvânt sau măcar păstrează aparențe de respectabilitate.

Așadar cu o astfel de scriitoare băsistă la Cotroceni, stimabilul neamț Iohannis va fi imparțial și va ”uni țara”.

791 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*