Breaking news

Jaf de 25 de milioane de euro la CFR Călători în cazul achiziției vagoanelor cancerigene

loading...

CFR Călători a plătit o sumă colosală pe vagoanele cancerigene provenite din Franța. 26,5 milioane euro este suma plătită de compania românească deși vagoanele au costat în Franța doar 1, 6 milioane euro.

trenuri cancerigeneȘi scumpe și mortal de periculoase sunt vagoanele cumpărate de CFR Călători ca să transporte românii pe căile ferate.

Vagoanele CFR care conțin azbest nu au fost cumpărate de CFR Călători din Franta, ci din România ele fiind trecute prin mai multe firme pentru a se putea șterge urmele provenienței și prețului de achiziție de doar 48.000 euro.

În contractul de vânzare-cumpărare dintre firma franceză și firmele care au intermediat această afacere era specificat că aceste rame electrice sunt cumpărate pentru fier vechi și nu pot fi revândute (nici măcar la fier vechi) decât după efectuarea procesului de eliminare al azbestului.

Aceste vehicule feroviare de transport pasageri au fost fabricate în perioada 1965-1971 și au fost retrase după ce durata de viața a expirat și nu au mai putut fi modernizate deoarece conțineau componente ce aveau azbest în compoziție.

Firma care le-a vândut către CFR Călători este chiar SC Remarul 16 Februarie Cluj implicată în celebrul dosar Noapteș, firmă care a făcut modernizarea lor cât și mentenanța pîn la sfârșitul anului trecut.

Pentru achiziția acestora CFR Călători a semnat doar o notă de negociere care apoi a fost transpusă într-un contract și care a fost completat cu acte adiționale până la achiziția completă a celor 34 de rame.

Încredințarea directă, fară licitație a fost făcută fără aprobarea Consiliului de Administrație iar avizul Autoritații Feroviare pe caietul de sarcini ce trebuia să existe la momentul achiziției a fost dat la o lună după semnarea contractului.

Prețul de achiziție conform notei de negociere nu a fost respectat valoarea totală a ramelor a fost aproape dublă fața de negocierea făcută.

Prețul de vânzare al vagoanelor, în Franța a fost de doar 48.000 de euro per bucată. Adică au costat doar 1,6 milioane de euro, iar CFR Călători le-a cumpărat în final cu 26,5 milioane euro. Astfel că reiese un tun de 25 milioane euro.

În perioada de exploatare aceste rame au fost mai tot timpul defecte multe dintre ele având defecte majore, iar în perioada 2006-2010 CFR Călători nu a sesizat furnizorul asupra aspectelor relatate în nota internă atașată deoarece unul dintre directorii ce au semnat acest contract din partea CFR Călători, Ion Mihai a fost angajat la scurt timp la SC Remarul 16 Februarie Cluj iar fostul director general Liviu Pescărașu este actualul director de material rulant.

Ne întrebăm ce face procuratura? Ce face SRI? Dorm în bocanci? Sau ei interceptează, înregistrează și anchetează doar șpăgile de la bacalaureat de câteva sute de euro?!

contract vagoane

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata