Iohannis se plânge că după 100 de zile de președinție, statul român nu îi dă reședință oficială

loading...

Klaus Iohannis, a susținut marți, o conferință de presă prin care și-a făcut bilanțul primelor 100 zile de stat în funcția de Președinte al României. Cu această ocazie, Iohannis s-a plâns jurnaliștilor prezenți la conferință, că de 100 de zile statul român nu îi pune la dispoziție reședința oficială a Președintelui României.

iohannisDin cauza lui Băsescu, actualul Președinte al României, aflat în funcție de 100 de zile, nu poate să locuiască așa cum prevede legea, la reședința oficială de la Vila Lac 3.

Întrebat de jurnalistul Antena 3, când se va muta în Vila Lac 3 și dacă aţi grăbit acest proces prin realocarea fostului preşedinte în complexul de la Scroviştea, Iohannis a spus că nu are nicio treabă cu mutarea lui Băsescu la Scroviștea. Și totodată s-a plâns că deși este Președintele României de 100 de zile, statul român încă nu i-a pus la dispoziție reședința oficială.

„Nu am fost nici întrebat, nici nu mi-am spus părerea cu vreo mutare, cum am spus şi înainte, a fost o întrebare similară. Nu mă interesează. Este problema altora să vadă cum se repartizează aceste imobile. Eu pot să spun că au trecut primele 100 de zile din mandatul meu şi statul român nu mi-a pus la dispoziţie reşedinţa oficială a preşedintelui României. Ce se va întâmpla în continuare, vom urmări cu toţii cu mare atenţie”, a spus Klaus Iohannis.

Cât privește cele 100 de zile de mandat, Iohannis a spus că: Aceste 100 de zile, dincolo de acțiunile concrete, au fost despre valori şi despre modul în care ele pot să ne transforme viaţa. A fost important, pentru mine, să reafirm încrederea în nişte principii pe care comportamentul altor oameni politici în exercițiul puterii le-au golit de conţinut. România lucrului bine făcut este posibilă: o ţară care ştie ce vrea şi care poate ceea ce vrea. Acesta este un proiect de vindecare pentru ţară, care cere o condiţie simplă pentru a funcţiona: să ne vedem fiecare de treabă, cu toată responsabilitatea.  Am spus că voi fi un președinte mediator și integrator. După ani de zile de conflict permanent, am așezat la masa dialogului partidele politice, reprezentanți ai instituțiilor, societatea civilă, pe diferite teme. Unul dintre rezultate a fost semnarea acordului pentru creșterea bugetului Apărării. În această perioadă am trimis la reexaminare câteva legi. Vă spun foarte limpede. Eu nu mă joc cu legile ţării noastre. Eu nu folosesc această prerogativă a Președintelui nici ca să mă răfuiesc cu cineva, nici ca să răspund la vreun interes particular. Pur și simplu nu promulg legi care nu respectă principii constituționale sau obligații ale statului român.  Un alt lucru despre care am vorbit a fost refacerea încrederii între stat și cetățean, dar și aplicarea legii pentru toți. Participarea mea la momente de bilanț ale unor instituții din sfera justiției, apărării și securității naționale a fost un semn de recunoaștere a activității lor. Dar am dorit să subliniez și faptul că toate instituțiile statului sunt în serviciul cetățeanului și sunt chemate să apere democrația.  Am auzit și întrebarea de ce face Președintele atâtea vizite externe, de ce nu stă acasă cu ochii pe televizor sau pe partide. Pentru că politica externă este un atribut fundamental al Președintelui. Și mai ales pentru că o politică externă puternică și eficientă înseamnă un stat puternic și eficient pentru cetățenii săi. Nu cred că greșesc dacă afirm că în aceste 100 de zile România a reînceput să-și dobândească respectul și credibilitatea în marile capitale europene și din lume. În acest scurt interval am avut marea bucurie să mă întâlnesc cu o parte dintre reprezentanții comunităților de români de peste graniță, să le mulțumesc personal pentru patriotismul lor. Regret că n-am reușit să-i cunosc decât pe foarte puțini dintre ei. Iar promisiunea mea este că voi merge în lunile următoare în cât mai multe locuri unde trăiesc comunitățile mari de români. În fine, recuperarea memoriei istorice, prețuirea culturii naționale și redescoperirea valorilor fac parte din misiunea unui președinte. O misiune care nu trebuie scrisă formal într-un text de lege, ci simțită. Sunt evenimente la care am participat, locuri pe care le-am vizitat și oameni pe care am ținut să-i cunosc tocmai din acest motiv. Știu că există așteptări mari și pentru alte zone. Știu că oamenii își doresc ca lucrurile să se schimbe cât mai repede. Nu toate proiectele au putut începe concomitent. Mă refer în special la organizarea Consiliului Consultativ pentru Diaspora și la structurarea unui mecanism de dezbatere pe educație și pe sănătate. Înainte de ridica o construcție este însă nevoie de o fundație solidă, la care am lucrat în aceste prime 100 de zile.

799 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*