Breaking news

Iată cum arată noile garnituri de metrou din România

loading...

Bucureștenii vor circula din ianuarie 2014 cu noi garnituri de metrou, fabircate de spaniolii de la CAF. Primele două garnituri, din cele 16 comandate de Metrorex,  sunt deja gata.

metrou bucurestiBotezate Dunărea și Mureș, cele două garnituri de metrou marca CAF, sunt vopsite cu alb și albastru și vor intra în circulație din ianuarie pe magistrelele 1, 2 și 3.

Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h.

Trenurile sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria este realizată din oţel inoxidabil, deţin un sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Noile metrouri au un sistem performant de informare a publicului călător: indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, geamuri rabatabile şi câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilităţi. Pentru nevăzători, trenurile sunt prevăzute şi cu marcaje Braille pe butoanele de deschidere a uşilor.

Noile garnituri vor fi prevăzute cu un sistem de transmitere de date WiFi, frână pe disc în locul vechiului sistem de frânare pe roată, faruri cu Xenon în loc de faruri cu Halogen şi o interfaţă de comunicare printr-un monitor de tip touch-screen.

Înainte de a fi puse în funcţiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km.

Trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles circulă deja în Roma, Istanbul, Barcelona, Madrid, Bruxelles şi Sao Paulo.

12 din cele 16 trenuri de metrou cumpărate de Metrorex vor fi asamblate la Atelierele Griviţa din Bucureşti, iar restul în Spania.

Noile garnituri de metrou au fost aciziționate în noiembrie 2011, contra sumei de 100 milioane de euro.

metrou nou bucuresti

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata