Breaking news

Urșii ne papă banii de drumuri. 30 de milioane de euro ne costă subtraversările de la autostrada Lugoj – Deva

loading...

Guvernul Ponta a alocat 30 de milioane de euro pentru a construi subtraversări la autostrada Lugoj-Deva, pe unde să poată trece urșii.

subtraversari ursi autostrada lugoj - devaÎn luna septembrie 2013, Victor Ponta a declarat că tronsonul de autostradă din regiunea Deva finanţat din fonduri UE nu poate fi făcut pentru că nu are aviz de mediu, întrucât nu s-au proiectat subtraversări ecologice pentru urşi.

Premierul a confirmat marți că s-au alocat banii pentru urși astfel că lucrările la autostrada Lugoj-Deva pot continua cu fonduri europene.

S-a dat avizul de mediu. Pentru cunoştinţa dumneavoastră, o să ne coste vreo 30 de milioane de euro subtraversările pentru urşi. Dumneavoastră puteţi să zâmbiţi, eu nu pot să zâmbesc, dar asta e realitatea. Da, trebuie să facem nişte subtraversări, costă vreo 30, 32 de milioane de euro toate acele lucrări”, a spus Ponta.

Luni, CNADNR a dat în folosință 37 de kilometri din autostrada Lugoj – Deva. Numai că tronsonul de drum este incomplet, în pur stil românesc. Însă, CNADNR vede totul perfect și fără pată.

”În legătură cu toaletele din spațiile de servicii, acestea sunt finalizate şi sunt funcţionale, Antreprenorul luându-şi angajamentul ca până la finalizarea branşamentului Spaţiului de Servicii la reţeaua de distribuţie electrică, să asigure furnizarea de energie electrică prin intermediul generatoarelor de curent electric. În legătură cu telefonia mobilă, toți operatorii de telefonie mobilă au fost înştiinţaţi despre inaugurarea sectoarelor de autostradă Oraştie-Sibiu loturile 1, 2 şi 4 şi Lugoj-Deva lotul 1, în vederea asigurării unui semnal GSM corespunzător pentru toţi participanţii la trafic. În legătură cu telefoanele de urgență, precizăm că sunt instalate cabinele telefonice pe întreg sectorul de autostradă, urmând ca în scurt timp să fie instalate şi aparatele telefonice. Acestea fac parte din Sistemul ITS şi se va încerca racordarea acestora tot în Centru de Întreţinere şi Comandă al autostrăzii Lugoj-Deva Lotul 1”, a șa sună răspunsul CNADNR cu privire la autostrada inaugurată dar neterminată.

Cât privește Sistemul ITS al lotului de autostradă inaugurat, CNADNR spune că: acesta trebuie conectat la Centrul de Întreţinere şi Comandă (CIC) de la Pecica, acesta nefiind finalizat întrucât acest CIC face parte din Contractul „Proiectare şi execuţie Nădlac – Arad Lot 2” reziliat, în urma intrării în faliment a Antreprenorului. Sistemul ITS este parţial finalizat (sunt instalate panourile VMS pentru mesaje variabile, camerele de luat vederi) şi se are în vedere racordarea acestor sisteme la Centru de Întreţinere al autostrăzii Lugoj-Deva lotul 1, până la finalizarea sectorului de autostradă Nădlac-Arad (şi implicit a CIC-ului de la Pecica).  Sistemul ITS va putea fi funcțional integral pe autostrada Sibiu-Nădlac după finalizarea integrală a tuturor tronsoanelor și după integrarea completă a sistemului.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata