Breaking news

Bossul GFR dă statul în judecată din cauza privatizării CFR Marfă

loading...

Gruia Stoica, proprietarul GFR, firma care a cumpărat 51% din acțiunile CFR Marfă, nu vrea să plătească banii până când Consiliul Concurenței nu dă undă verde și amenință statul român cu judecata.

gruia stoica - gfrGruia Stoica declarat pentru AGERPRES, că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani și finalizarea tranzacției, ci doar precizarea că acest lucru trebuie să se întâmple după avizul Consiliului Concurenței.

”Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenței. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce privește finalizarea tranzacției. Nu știu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor — n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare”, a precizat Stoica.

El a subliniat că, în cazul în care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunța că procesul de privatizare a eșuat, GFR va acționa în instanță statul român: Mă voi consulta cu avocații și ne vom îndrepta (în instanță — n.r.) să ne recuperăm pierderile. Ce vină am eu că vânzătorul nu a corelat Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare?

Potrivit acestuia, nu a existat până acum nicio tranzacție în România sau în Uniunea Europeană unde cumpărătorul a achitat banii înainte de avizul autorității de concurență.

Legislația europeană spune clar: nu se face niciun transfer fără avizul Consiliului Concurenței, abia atunci facem și plata. Nu s-a întâmplat niciodată în istoria României sau a Uniunii Europene să se plătească banii fără avizul Concurenței. Eu am banii, dar pentru a-i plăti, trebuie ca vânzătorul să-și îndeplinească obligațiile contractuale. Ce să fac, să pun acum 200 de milioane de euro și, dacă peste cinci luni Consiliul Concurenței dă aviz negativ, cine plătește comisioanele la bănci?”, a mai spus Stoica.

Patronul GFR spune că: Dacă nu se va prelungi termenul, luni tranzacția va pica. Eu acum stau, aștept și mă uit să văd până unde ne putem juca. Dacă vă uitați în istoria AVAS (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului n.r), o să vedeți că aceasta n-ar fi prima prelungire, ci s-au dat ‘n’ prelungiri. Nu ar fi o prelungire pentru mine, ci pentru CFR Marfă.

Potrivit Hotărârii de Guvern 526/2013 privind aprobarea condițiilor principale din contractul de privatizarea a CFR Marfă, GFR trebuie să achite întreaga sumă de bani în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, termen care se împlinește pe 13 octombrie. În caz contrar, contractul de privatizare se desființează de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă și fără intervenția instanței.

Ministerul Transporturilor a inițiat o hotărâre de Guvern prin care termenul ar fi trebuit decalat până pe 20 decembrie, însă proiectul nu a fost discutat în ședința Executivului de miercuri.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata