Breaking news

Fratele şi tatăl lui Gruia Stoica, anchetaţi într-un dosar în legătură cu privatizarea Transbordare Vagoane Marfă

loading...

Fratele şi tatăl lui Gruia Stoica, patronul companiei GFR, care a cumpărat CFR Marfă, sunt anchetaţi într-un dosar în legătură cu privatizarea Transbordare Vagoane Marfă.

cfr marfa - gruia stoicaGruia StoicaVasile Răducan (tatăl lui Gruia Stoica) şi Vasile Didilă (fratele afaceristului) sunt vizaţi de ancheta DIICOT Iaşi privind privatizarea companiei Transbordare Vagoane MarfăSechestrul pe bunurile și activele firmei lui Gruia Stoica a fost instituit într-un dosar care datează din 2005 şi în care acuzaţiile se referă la evaziune fiscală, spălare de bani, fals în înscrisuri şi abuzuri comise de acţionari, dar şi de foştii directori ai companiei, scrie Sursa Zilei.ro.

Urmărirea penală a fost începută, închisă, redeschisă şi extinsă timp de mai mulţi ani, după ce dosarul a trecut inclusiv pe la Curtea Constituţională. Între timp, procurorii au obţinut o expertiză care atestă un prejudiciu de peste 30 de milioane de euro.

Cazul este condimentat cu dispariţii de contracte, intermedieri prin firme neautorizate şi convenţii pentru consultanţă pe persoană fizică cu Ioan Garoşeanu, fost director de trafic în Ministerul Transporturilor şi la CFR Marfă.

După redeschiderea anchetei, procurorii puteau obţine inclusiv interceptarea celor vizaţi, însă acest lucru cel mai probabil nu s-a întâmplat, întrucât în momentul în care au instituit sechestrul, printr-o scurtă şi generică rezoluţie, anchetatorii nu au avut informaţii legate de activele şi sumele de bani pe care le pot indisponibiliza, ci au transmis documentul către toate administraţiile financiare şi băncile din ţară.

Din cele două rezoluţii contradictorii ale DIICOT Iaşi (de scoatere de sub urmărire penală – 23 iunie 2006 şi redeschidere a urmăririi penale – 7 iulie 2006), rezultă că dosarul se bazează pe documentele contabile ale companiilor SC Grup Feroviar RomânTransbordare Vagoane Marfă SA şi Rapid Com SRL şi pe declaraţiile celor direct implicaţi, dar şi că, o dată cu finalizarea expertizei judiciar-contabile, anchetatorii au putut reconstitui traseul celor peste 21 de miliarde de lei vechi, plătiţi firmei lui Vasile Răducan, pentru consultanţa pe care Ioan Garoşeanu ar fi urmat să o dea companiei Transbordare Vagoane Marfă timp de doi ani.

Tatăl şi fratele lui Gruia Stoica au plătit consultanţa lui Garoşeanu cu banii companiei privatizate.

Având în vedere situaţia dezastruoasă în care se afla Transbordare Vagoane Marfă în momentul preluării pachetului de acţiuni de către SC Grup Feroviar Român SA Bucureşti (aceasta cumulând datorii la bugetul de stat, la furnizori şi credite bancare nerabursabile de peste 30 miliarde lei vechi), învinuitul Vasile Didilă, în calitatea sa de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi unul dintre acţionarii majoritari ai SC Grup Ferioviar SA, a discutat cu membrii conducerii executive în vederea găsirii unei soluţii de redresare, însă fără niciun rezultat”, spune procurorul Radu Moisescu.

Vasile Didilă a recunoscut în timpul anchetei că s-a înţeles cu tatăl său, şi el acţionar la Grup Feroviar Român, să „revigoreze” societatea preluată de la stat printr-un contract de consultanţă. Decizia a fost analizată şi stabilită ca imperativă în Consiliul de Administraţie din 4 februarie 2004, iar şase zile mai târziu contractul a fost semnat de toţi directorii de la Transbordare Vagoane Marfă.

 

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata