Breaking news

Liceele cu 0% promovabilitate la bacalaureat, vor fi desființate

loading...

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat luni că liceele unde niciun elev nu a reușit să promoveze bacalaureatul ar putea fi desființate și transformate în şcoli gimnaziale.

După dezastrul din sesiunea de vară a bacalaureatului, Ecaterina Andronescu promite anchete și evaluări în cazul fiecăriul liceu unde promovabilitatea aeste foarte redusă în ultimii ani, pentru a se vedea cum stau lucrurile.

”În mod natural, cred că fiecare om trebuie să se uite la ce lasă în urma lui. Cei care au rezultate atât de proaste la examenul de bacalaureat trebuie să justifice de ce. Să ne arate că dacă ei (cadrele didactice – n.r.) şi-au îndeplinit, la cotele maxime, atribuţiile ce le revin în activitatea didactică, atunci poate cauzele sunt în altă parte. Dacă, de exemplu, liceul a fost la zece kilometri de domiciliul elevilor, aceştia reuşind să ajungă numai câte două ore la şcoală. Acesta poate fi un argument pentru care nu putem sancţiona liceul, dar dacă lucrurile nu pot fi justificate, atunci ne vom uita cu mare atenţie. (…) Oricum, noi trebuie să facem o evaluare şi în funcţie de anii trecuţi. Dacă nici anul trecut nu a promovat nici un elev în liceul acela şi dacă timp de un an de zile nu s-a făcut nimic pentru a creşte nivelul de acumulare al elevilor, atunci înseamnă că acel liceu trebuie să se transforme în şcoală gimnazială, pentru că nu poate fi de nivelul liceului. Dar nu putem da verdicte pe care le scoatem din buzunarul drept sau din cel stâng. Aceste lucruri le vom face analizând fiecare caz în parte şi fiecare caz trebuie să fie foarte bine argumentat. Nu putem lua decizii din cabinetul ministrului”, a afirmat Ecaterina Andronescu.

Potrivit ministrului, introducerea bacalaureatului diferenţiat ar ‘îngrădi’ şansele liceenilor care au promovat un astfel de examen.

O posibilă soluţie ar fi inclusiv modificarea Legii educaţiei în vederea modificării modului în care se susţine examenul de bacalaureat.

Ministerul Educației propune cătreva măsuri urgente atât la nivel național cât și la nivel local.

La nivel național
1. Analiza probelor de evaluare, în vederea calibrării și adecvării la programele școlare și la nivelul de dezvoltare
2. Analiza greșelilor tipice de la evaluările naționale și propuneri de programe de formare corespunzătoare
3. Elaborarea unui plan național de inspecție școlară a ministerului centrat pe asigurarea calității (parcurgerea integrală a programelor școlare, cunoașterea programelor de examen, asigurarea progresului școlar)
4. Programe de formare continuă a cadrelor didactice în domeniul didacticii și al specialității, inclusiv în vederea dezvoltării competențelor de elaborare și evaluare a tipurilor de itemi propuși la probele de evaluare
5. Organizarea unei simulări a examenelor naționale la nivel național

La nivelul inspectoratelor școlare
1. Analiza la nivelul fiecărui inspectorat școlar a rezultatelor la evaluarea națională și elaborarea unui plan de măsuri cu termene, indicatori, responsabili. Monitorizarea aplicării planurilor de măsuri
2. Centrarea inspecției școlare pe disciplinele susținute la examenele naționale și pe unitățile de învățământ cu rezultate slabe (sub media județeană) la aceste examene
3. Organizarea de simulări ale examenelor naționale la nivelul județului
4. Programe de formare continuă a cadrelor didactice în domeniul didacticii și al specialității, inclusiv în vederea dezvoltării competențelor de elaborare și evaluare a tipurilor de itemi propuși la probele de evaluare. Activități de simulare a evaluării lucrărilor de la examenele naționale, pentru calibrarea, omogenizarea și obiectivarea evaluării
5. Analiza în cadrul cercurilor pedagogice a rezultatelor la evaluările naționale și formarea cadrelor didactice în domeniul didacticii disciplinei
6. Monitorizarea frecvenței elevilor
7. Extinderea programului de pregătire de la TVR2: ”TV BAC 2012” la evaluarea națională

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata