Breaking news

Dosarul Flota: Istoria unei escrocherii epocale pusă la cale de Băsescu

loading...

La sfârşitul anului 1989, flota României era pe locul al nouălea în lume. După 1990, flota românească a dispărut complet, principalul făptuitor fiind Traian Băsescu.

Potrivit expertizei finalizate în luna septembrie 2007, a doua în acest dosar penal mamut, prejudiciul, stabilit iniţial la 275 de milioane de euro a fost redus la zero.

Practic, infracţiunile pentru care au fost deferiţi justiţiei şeful statului, Traian Băsescu, în calitate de fost ministru al Transporturilor, şi alţi doi foşti şefi ai acestui minister, Aurel Novac şi Paul Teodoru, devin lipsite de conţinut juridic fără reţinerea vreunui prejudiciu. Mai mult, acţiunile succesive prin care cele 16 vase au fost pierdute de România au fost explicate pe rând şi justificate de experţi.

Cel de-al doilea raport de expertiză, din 2007, pleacă de la premisa că situaţia financiară a CNM Petromin era dezastruoasă (datorii de 14,7 milioane de dolari faţă de creditorii externi şi 2,815 miliarde de lei faţă de cei interni), că societatea se confrunta cu o lipsă acută de fonduri, avea un parc de nave într-o stare tehnică precară, iar lucrările de retehnologizare şi modernizare nu se făcuseră conform convenţiilor internaţionale.

Mai mult, printre motivele invocate de experţi în preambulul “albirii” celor 80 de inculpaţi se mai numără excluderea navelor de la obiectivele de investiţii finanţate de la bugetul public, creşterea primelor de asigurare ca urmare a sporirii riscurilor şi interesului navlositorilor în recuperarea pagubelor, numărul mare de nave arestate şi/sau blocate în unele porturi (situaţie generatoare de pierderi pentru compania de stat).

Nu în ultimul rând, experţii subliniază apăsat că navele cu vechime 10-25 de ani se aflau ca dotare si modernizări sub standardele maritime internaţionale, că 87% dintre ele erau echipate cu motoare, mecanisme şi echipamente de fiabilitate scăzută şi neomologate, că asigurătorul CASCO nu era recunoscut de navlositorii străini. Toate aceste citerii, la un loc, au constituit, în opinia experţilor, motive întemeiate pentru adoptarea deciziei de înfiinţare a societăţii mixte Petroklav Inc. Bahamas, între Petromin şi Klaveness, fapt care ulterior a dus la dispariţia flotei.

Ameninţări

Fostul adjunct al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Gabriela Ghiţă, vorbeşte, într-o scrisoare dură publicată în aprilie 2012 pe site-ul lumeajustitiei.ro, despre atentate îndreptate împotriva familiei sale.

Aceasta susţine că preşedintele Traian Băsescu ar fi comandat cercetarea sa în dosarul „Examen fraudat la INM”, din răzbunare pentru refuzul ei de a-i recuza pe procurorii care l-au anchetat pe şeful statului în dosarul „Flota”. Gabriela Ghiţă creează imaginea sumbră a unei justiţii subordonate politicului, în care orice abuz este posibil.

Precizez, de fapt repet, că procesul penal în care am fost inculpată este o înscenare comandată personal de preşedintele în funcţie, „preacinstitul” Traian Băsescu, şi pusă în operă de Laura Codruţa Kovesi, Daniel Marius Morar, Mircea Zarie şi ceilalţi prin metode de corupţie şi terorism de stat pentru un motiv foare simplu: „îngroparea” definitivă a „Dosarului Flota” şi eliminarea probelor din dosar, lucruri care nu puteau fi duse la bun sfârşit decât prin „dispariţia”, inclusiv fizică, a celor care au avut legătură cu acest dosar şi au cunoştinţă de probele care au existat.… Şi ce caut eu în această ecuaţie? E foarte simplu, în calitatea de adjunct al procurorului general am soluţionat, ca procuror desemnat, cererea inculpatului Traian Băsescu de recuzare a procurorului general al PNA, Ioan Amarie şi a procurorilor Ioan Oţel şi Vasile Drăghici, procurorii de caz şi, ulterior, autorii rechizitoriului”, arată Gabriela Ghiţă în scrisoarea sa.

În prezent, dosarul Flota zace în arhiva DNA așteptând termenul prescrierii, astfel încât Băsescu să scape de toate capetele de acuzare.

 

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata