Din 300 de nave, doar 6 mai sunt în România

loading...

300 de nave număra flota maritimă comercială a României până după revoluția din 1989. Treptat însă toate s-au dus pe mare și nu s-au mai întors decât 6.

vapoareCele șase norocoase care au mai rămas în patrimoniul României sunt: Petrolierul Histria Topaz, cargoul Albatros, feriboturile Eforie şi Mangalia, precum şi RO-RO-urile Sammarina A şi M sunt singurele nave de transport maritim aflate sub pavilion românesc.

Până la Revoluţie, flota României era pe locul nouă la nivel mondial din punctul de vedere al numărului de vase. În doar 20 de ani, sute de nave au fost înstrăinate sau vândute la fier vechi.

Cargoul Albatros (fost Dej) este nava-şcoală a Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” Constanţa. Nava a fost preluată de Academie în 1990, de la Navrom.

Până în 1990, Navrom Constanţa deţinea toate navele. Apoi, Navrom s-a divizat în trei societăţi, toate cu capital integral de stat: Navrom, Romline şi Petromin, scire dadevărul.ro În 1993, fostul ministru al Transporturilor Paul Teodoru a luat decizia de a transfera navele către privaţi. Aşa s-au înfiinţat 53 de societăţi private.

Navele din flota României au început să fie reţinute prin porturile lumii pentru neplata datoriilor portuare, a combustibilului, a pieselor de schimb, iar marinarii au fost abandonaţi. În acea perioadă de criză s-a luat decizia ca navele să se întoarcă la stat.

Aşa se face că societăţile Navrom, Romline şi Petromin au primit navele cu datorii mai mari decât valoarea propriu-zisă a ambarcaţiunilor. Acest fapt a determinat lichidarea Navromului şi Romline-ului.

România deţinea o flotă de pescuit oceanic (care număra peste 100 de pescadoare, nave colectoare şi nave polar), precum şi o flotă fluvială (formată din şlepuri şi barje). Din flota de pescuit oceanic nu a mai rămas nimic.

1381 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*