DIICOT cere din nou urmărirea penală a senatorului Varujan Vosganian

loading...

Procurorii DIICOT solicită pentru a doua oară, Senatului României, acceptul pentru începerea urmăririi penale a senatorului PNL, Varujan Vosganian. În 7 octombrie 2013, senatul s-a opus cererii DIICOT privind anchetarea lui Vosganian.

varujan vosganianDIICOT își încearcă din nou norocul atât la Senatul României cât și la Președintele României, cu o nouă cerere privind anchetarea penală a lui Varujan Vosganian

La data de 02.02.2015, D.I.I.C.O.T a înaintat Procurorului General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, referatele prin care s-a solicitat realizarea demersurilor necesare către:

– Parlamentul României – Senat în vederea formulării cererii de urmărire penală pentru numitul VOSGANIAN VARUJAN (fost ministru al Economiei şi membru al Guvernului în perioada decembrie 2006 – decembrie 2008, senator în Parlamentul României – Senat în actuala legislatură), sub aspectul  infracţiunilor de „constituire a unui grup infracţional organizat”, prev. şi ped. de art.367 alin. 1 şi 2 C.p. (în modalitatea normativă a aderării şi sprijinirii); „abuz în serviciu”, prev. şi ped. de art.297 alin.1 cu ref. la art.309 şi cu aplicarea art.35 alin.1 C.p. şi „complicitate la delapidare”, prev. şi ped. de art.48 rap. la art.295 alin.1 din C.p. cu aplicarea art.35 alin.1 C.p., toate cu aplicarea art.5 şi art.38 alin.1 C.p..

 Preşedintele României pentru formularea cererii de urmărire penale pentru VIDEANU ADRIEAN, (fost ministru al Economiei şi membru al Guvernului în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010),  sub aspectul  infracţiunilor de „constituire a unui grup infracţional organizat”, prev. şi ped. de art.367 alin. 1 şi 2 C.p. (în modalitatea normativă a aderării şi sprijinirii); „abuz în serviciu”, prev. şi ped. de art.297 alin.1 cu ref. la art.309 şi cu aplicarea art.35 alin.1 C.p. şi complicitate la „delapidare”, prev. şi ped. de art.48 rap. la art.295 alin.1 din C.p. cu aplicarea art.35 alin.1 C.p., toate cu aplicarea art.5 şi art.38 alin.1 C.p.

Din referatul întocmit de către procurorii D.I.I.C.O.T rezultă suspiciunea rezonabilă că,  în perioada decembrie 2006 – decembrie 2008, VARUJAN VOSGANIAN, şi în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010, VIDEANU ADRIEAN, în calitate de miniştri, au aprobat, semnat şi susţinut în Guvern un număr de 6 Ordine, respectiv trei Memorandumuri, în scopul sprijinirii intereselor financiare ale grupului infracţional constituit de către suspectul IOAN NICULAE şi au utilizat SNGN ROMGAZ SA (unitate naţională de interes strategic) în interesul privat al SC INTERAGRO SA, acordând discount-uri comerciale substanţiale la livrarea de gaze naturale către SC INTERAGRO SA, peste plafoanele practicate de SNGN ROMGAZ SA, precum şi gaze naturale exclusiv din producţia internă, cu nerespectarea dispoziţiilor legale şi în condiţiile în care SC INTERAGRO SA înregistra debite istorice la plata gazelor consumate.

Astfel, demersurile miniştrilor VARUJAN VOSGANIAN şi VIDEANU ADRIEAN s-au realizat în condiţiile în care SC INTERAGRO SA înregistra o datorie reprezentând cca. 70% din bugetul anual al societăţii naţionale, fiind grav afectate principalele activităţi ale SNGN ROMGAZ SA, societatea naţională fiind transformată practic într-un furnizor al unui client privat privilegiat şi fiind pus în pericol sistemul energetic naţional pe segmentul gazelor naturale.

DIICOT susține că: În cauză există suspiciunea rezonabilă că prin activitatea miniştrilor VARUJAN VOSGANIAN şi VIDEANU ADRIEAN, respectiv prin vânzarea preferenţială către SC INTERAGRO SA a unor cantităţi masive de gaze naturale, această societate a fost plasată într-o veritabilă poziţie de monopol pe piaţa gazelor naturale. Mai mult, SNGN ROMGAZ SA şi MINISTERUL ECONOMIEI fiind entităţi ale statului cu atribuţii în domeniul energetic, prin folosirea SNGN ROMGAZ SA în favoarea SC INTERAGRO SA, contrar scopului pentru care SNGN ROMGAZ SA a fost înfiinţată, s-au creat riscuri semnificative în planul securităţii energetice a ROMÂNIEI. În Referate se mai reţine că SNGN ROMGAZ SA a livrat în această manieră către SC INTERAGRO SA, gaze naturale din producţia proprie în valoare de cca. 1.500.000.000 lei, respectiv cca. 500.000.000 USD, din care cca. 270.000.000 lei, respectiv cca. 92.000.000 USD reprezintă valoarea reducerilor comerciale acordate ilegal.

Impozitul pe profit datorat bugetului de stat de către SNGN ROMGAZ SA, aferent veniturilor diminuate cu cuantumul reducerilor comerciale acordate către SC INTERAGRO SA, este de cca.43.000.000 lei, respectiv cca.15.000.000 USD, iar TVA este de cca.54.000.000 lei, respectiv cca.19.000.000 USD.

Valoarea reducerilor comerciale de întreruptibilitate acordate către SC INTERAGRO SA pentru achiziţiile de gaze naturale din producţia internă a SNGN ROMGAZ SA reprezintă un procent de cca.51% din totalul de cca.500.000.000 lei aferent reducerilor comerciale acordate consumatorilor eligibili cu statut de consumatori întreruptibili în perioada februarie 2008 – decembrie 2010.

396 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*